Ik heb teveel betaald met tanken bij een Shell station in Helsinki (Finland)?

Ik heb gisteren voordat ik mijn huurauto in ging leveren deze afgetankt bij de Shell vlakbij het vliegveld in Helsinki. Hier drukte ik op 60 euro en tankte de auto vol ( ik was 32 euro nog wat kwijt). Nu is er 60 euro afgeschreven, wat moet ik doen, door al dat fins heb ik ook geen bonnetje. Kan het zijn dat ik mijn geld nog terug krijg?

Toegevoegd na 6 minuten:
Het was een Shell Express station zonder bemanning.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Antoni
11 jaar geleden
Ik zou je aanraden te informeren bij je bank en bij Shell Nederland, een klantenservice of iets dergelijks, over wat je mogelijkheden zijn.

Het beste antwoord

Het kan goed zijn dat je je geld nog terugkrijgt.
Dat die 60 euro alleen een reservering zijn.
Ik zou me geen zorgen maken.

Toen ik vroeger in Belgie bij een onbemand tankstation tankte werd steeds 125 euro afgeschreven.
Een paar dagen later werd het bedrag waarvoor was getankt geboekt en kreeg ik het teveelbetaalde terug.

De betaalautomaat checkt alleen of er voldoende geld op de rekening staat en reserveert een vast bedrag.
Hij maakt direct na het tanken geen tweede maal contact met de bank dat gebeurt pas enkele dagen later als het definitieve bedrag wordt afgeschreven.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel.. Ik ga het afwachten!

Andere antwoorden (1)

Nee, helaas. Dat zal niet gaan lukken. Sowieso al niet zonder bonnetje.