Hoe kan ik een Greencard aanvragen om in de Verenigde Staten te kunnen mogen wonen?

Hallo,

er zijn heel veel (valse) websites beschikbaar op het internet om een Greencard aan te vragen, meestal vragen ze dan een heleboel geld (naar het schijnt oplichters?) maar ik zoek vooral de officiële webpagina om een Greencard aan te vragen, weet iemand via welke officiële site ik een aanvraag kan doen en mij hiervoor inschrijven?

Weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
5.7K
paulus811
11 jaar geleden
De kans dat je als Nederlander een green card krijgt is bijna nihil. Ben nu zelf bezig met een L1 visum (voor langere tijd werken in de US) en zelfs dat kost me nu al 6 weken en 3.000 USD aan fees voor het visum. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paulus, waarom zeg je erbij; als Nederlander?
paulus811
11 jaar geleden
Dat schrijf ik omdat onlangs in de media is geweest dat de kans op een Green Card minimaal is als je Nederlander bent. Lees het stuk via de link hieronder http://www.nu.nl/binnenland/2934509/kans-green-card-nederlander-miniem.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey, heb je ook nuttige weblinks voor Belgische kandidaten?

Het beste antwoord

Het ligt eraan wat je wilt gaan doen in Amerika.
Er worden niet zoveel Green Cards weggegeven:
Per jaar worden er 650.000 Green Cards verstrekt.
-50.000 exemplaren worden weggegeven in de Diversity Lottery.

Er zijn diverse redenen om aan een visum voor Amerika te komen, te weten:
- Je hebt een direct familielid in de VS wonen.
- Je gaat trouwen met een Amerikaan.
- Je bent van plan in de VS te investeren.
- Je gaat voor langere tijd in de VS werken.
- Via de Diversity Lottery.

Op de site vermeld bij Bron kan je meer info vinden over het krijgen van een Visum ofwel een Green Card.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Begin je zoektocht eens bij de U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS) dat is de overheidsinstantie die daar over gaat.

http://www.uscis.gov/portal/site/uscis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een visum aanvragen moet bij het Amerikaans Consulaat in Nederland.
Dat is uiteindelijk de enig plek waar beoordeeld kan worden over je visum.

http://amsterdam.usconsulate.gov/immigrant_visas.html

Er zijn wel websites en bureau's die je kunnen helpen, omdat het invullen van de formulieren heel nauw komt en ingewikkeld is.
Maar voor die hulp zul je moeten betalen, dat is logisch.

Hier is een site die in duidelijk Nederlands uitlegt hoeveel soorten greencards er zijn, wat de voorwaarden zijn om er eventueel voor in aanmerking te komen etc.

http://www.visaversa.com/nl/48/visum-amerika/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey, heb je ook nuttige weblinks voor Belgische kandidaten?