Kan je s'zomers in Bretagne (aan de kust!) met korte mouwen lopen en/of in de zee zwemmen?

Op andere sites kan ik het niet vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt er aan wanneer jij met korte mouwen kan lopen. Ik kan dat wel. Ik kan dat nu in Nederland ook nog wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt altijd met korten mouwen lopen en/of in zee zwemmen.
Of het altijd prettig is, is een andere vraag :)

Antwoorden (4)

Jahoor, het klimaat in Bretagne is iets warmer dan in Nederland en er zijn enorm veel baaien met mooie strandjes. Bretagne is echter ook niet verstoten van slechtweer en heeft ook last van een zeeklimaat, dus bij een stevige westenwind en een lage druk gebied kan het er behoorlijk spoken. Gemiddeld zul je er echter vaker naar het strand kunnen dan in Nederland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je ook of je in juli/augustus ook in de zee kan zwemmen? Of hoeveel graden het dan meestal is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo'n 17 graden Deze: http://www.klimaatinfo.nl/frankrijk/bretagne.htm site geeft wel wat interessante informatie. De zeewatertemperatuur in Bretagne is wat kouder dan die in Nederland als gevolg van Oceaan stromen. Onze Nederlandse Noordzeekust wordt redelijk afgeschermd van de Atlantische oceaan door Groot Brittannië. Je moet dus iets meer doorzettingsvermogen hebben om in Bretagne de zee in te duiken :). Na een warme week kan het zeewater in een afgeschermde baai echter zomaar een paar graden hoger zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is volgens jou site 22 - 22 graden. Het zeewater is rond 17 graden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel met 17 idd de water temperatuur
Wij zaten dit jaar in Normandië en spraken iemand die normaal altijd naar Bretagne gaat. Je hebt vaak last van zeemist in de ochtenden dus als je flink uitslaapt is er weinig aan de hand en ja mijn man en kinderen hebben gezwommen in zee (wel 's avonds dus).

Toegevoegd na 37 seconden:
Oh en korte mouwen kan altijd, dat doe je hier toch ook in de zomer hoop ik? Het is niet zo heel veel anders dan in Nederland aan de kust hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De zomers in Bretagne zijn aangenaam met een gemiddelde temperatuur van ongeveer 20°C.
Door de warme golfstroom die rond om Bretagne heen gaat is het hier nooit echt koud en vriest het er zelfs in de winter niet vaak.

Hieronder een tabelletje met gemiddelde temperaturen per maand, gemiddelde aantal uren zon per dag etc.

(wel vind ik het zeewater redelijk fris lijken)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb vorig jaar de vakantie doorgebracht in Bretagne, dit is mij uitstekend bevallen! Ik zou iedereen zeer aanraden hier ook naartoe te gaan.
Om terug te komen op uw vraag, met korte mouwen lopen is zeker mogelijk (indien het mooi weer is)