Kan je binnen in een vliegtuig kijken op Schiphol?

We hebben vandaag met de kindjes een " behind the scenes" tour gedaan op Schiphol. Het stelde eigenlijk niets voor omdat je alleen in een bus zit. Zonde van het geld dus. Maar nou begreep ik dat er een vliegtuig is die niet meer is gebruik is en waar je gratis binnen kan kijken.. Maar waar kan ik daar iets over vinden? Via Google kom is helaas niet verder...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.9K

Antwoorden (2)

Er staat een oude Fokker op het panorama terras op Schiphol
Wel staat er geen datum bij dit internet bericht dus ik weet niet of het nog up to date is. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij staat er nog die oude cityhopper .
Het Panorama terras biedt een fantastisch uitzicht op de vliegtuigen en platformen. Als u er even lekker bij wilt zitten, kunt u in een van de Panorama restaurants van dit boeiende spektakel genieten. Ze zijn te bereiken via de route tussen Aankomst 1 en 2 en via Aankomst 3.

Fokker 100
Op het Panorama terras staat de Fokker 100. De Fokker 100 is gratis toegankelijk voor alle bezoekers van Schiphol.

Het interieur van de Fokker 100 is omgebouwd tot een complete luchtvaartexperience. De Fokker 100 beleving is er voor jong en oud. Je kunt de cockpit bekijken, meldingen van de verkeerstoren horen, plaatsnemen in de originele stoelen, een kijkje nemen in het bagageruim en beleeft er de historie van Fokker. Speciaal voor kinderen zijn er vliegtuigweetjes en raadsels om op te lossen.

Openingstijden
Winterperiode (vanaf laatste zondag in oktober) van 09.00 uur tot 17.00 uur
Zomerperiode (vanaf laatste zondag in maart) van 07.00 uur tot 20.00 uur

Wanneer het slecht weer is dan kan het voorkomen dat het Panoramaterras gesloten is of eerder open en/of dicht gaat.