wat betekent "prefix" bij een buitenlands telefoonnummer (Indonesië)?

mijn dochter is op vakantie in Indonesië en zond me haar telefoonnummer, voorafgegaan door "prefix"
dus letterlijk : "Prefix +62 enz."
Wat betekent die "prefix"?

11 jaar geleden
in: Vakantie
7.8K

Het beste antwoord

De prefix is de internationale toegangscode.
62 is de code voor Indonesië, + staat voor 000 en dat is de code die je moet draaien om vanuit Nederland naar het buitenland te bellen.
Je moet dus bellen: 00062 nummer
N.B. de eerste 0 van het reguliere telefoonnummer vervalt dan. Dus als je vanuit het buitenland naar Amsterdam belt, bijv. 00031 20 1234567

Toegevoegd na 2 uur:
Een nulletje teveel: het moet zijn 00
(als ik internationaal bel, is dat vanuit werk. Daar moet een extra 0 voor. Vandaar de vergissing).
Utrecht
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, het is "00" of een + als je met een mobiel belt
Cryofiel
11 jaar geleden
Vanuit *Nederland* is het 00. Vanuit sommige andere landen is het iets anders.