Mag je alcohol meenemen in vliegtuig?

Mijn vriend wilt een sterke drank van Turkije genaamd ( Yeni Raki ) zou ik dat mogen meenemen in mijn koffer of rugtas?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
26.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha, bedankt allemaal ^^
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@viplodge, dus omdat yeni raki iets moois is, mag je het meenemen?? Of heeft mijn vertaler het fout :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaa inderdaad jou vertaler heeft het helemaal fout

Het beste antwoord

Als ruimbagage altijd, wel goed inpakken, er wordt met koffers gesmeten. Als cabinebagage alleen als het op het vliegveld taxfree gekocht is in verzegelde tas.

Toegevoegd na 2 minuten:
Let op wat de maximum toegestane hoeveelheid is die je vrij mag invoeren, anders moet je invoerrechten betalen als je gecontroleerd wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!!

Andere antwoorden (4)

Zolang je het maar niet in de handbagage vervoert mag je wel een fles sterke drank mee naar huis nemen.
Gewoon in de ruim-bagage dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 fles mag zeker. 2 denk ik, maar dat weet ik niet meer zeker. Doe ze wel goed verpakt in je koffer, want het mag niet mee als handbagage ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterke drank (24-70% alcohol): niet meer dan 5 liter per persoon in je koffer (dus geen handbagage) en de fles moet nog dicht zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit geldt trouwens voor de meeste vliegtuig maatschappijen, dus ik zou voor de zekerheid nog even nagaan op de site van jou vliegtuig maatschappij.
in de koffer mag je alcohol meenemen, wanneer je het voor in het vliegtuig wilt hebben, moet je dit kopen op het vliegveld, en daar laten siellen door de cassiere
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag de verzegelde gesealde verpakking niet openen in het vliegtuig, dus je moet je alcohol voor in het vliegtuig kopen bij de stewardes.