Frankrijk eist alcoholtestzakjes bij je te hebben als automobilist. Wat eisen de andere de ons omringende landen zoals Duitsland, Belgie en Luxemburg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit geweten en die je daar gewoon
In de winkel kopen ?

Het beste antwoord

Het is niet altijd duidelijk of de verplichtingen om hesjes, gevarendriehoeken, brandblussers en verbandtrommels te hebben ook voor buitenlanders gelden. De ANWB hoort van haar leden dat het ook de plaatselijke politie niet altijd even duidelijk is of de verplichting ook voor de toerist geldt. Met als gevolg oponthoud, onaangename discussies met de politie en uiteindelijk toch vaak een boete. Volgens de toeristenbond kunnen Nederlandse vakantiegangers veel problemen voorkomen door zich te houden aan de regels van het land dat zij bezoeken en zorgen dat de verplichte attributen aanwezig zijn. Daarnaast komt het ook de eigen veiligheid en die van de passagiers ten goede.

Hier een overzicht met ng meer voorbeelden en landen.

Wat zijn de regels in Europa:

Brandblusser: Een brandblusser in de auto is verplicht in de volgende landen: Belgie, Bulgarije, Estland, Griekenland, Letland, Litouwen, Polen, Rusland, Turkije en Wit-Rusland.

Gevarendriehoek: België, Duitsland, Frankrijk, Bulgarije, Italië, Denemarken, Finland, Griekenland, Hongarije, Kroatië, Letland, Macedonië, Oostenrijk, Polen, Luxemburg, Portugal, Roemenië, Rusland, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Wit-Rusland, Zwitserland en Zweden.

Verbanddoos: België, Estland, Duitsland, Griekenland, Hongarije, Joegoslavië, Kroatië, Letland, Litouwen, Macedonië, Oostenrijk, Roemenië, Rusland, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Turkije en Wit-Rusland.

Veiligheidsvesten: België, Luxemburg, Oostenrijk, Kroatië, Italië, Slovenië, Hongarije, Spanje, Portugal en Frankrijk.

.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
brildragers moeten in Spanje een reserve bril in de auto mee nemen

Andere antwoorden (2)

Voorlopig nog niets anders dan dat je je aan hun verkeersregels houdt. Dat je niet beschonken achter het stuur kruipt, is daarbij vanzelfsprekend lijkt me.
Zo ver als Frankrijk gaan ze ( nu ) nog niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Duitsland moet je, als je brildrager bent, een reservebril bij je hebben als je auto rijdt. Echt waar.