Welke vouwwagen is het snelste opgezet de jamet canyon of jamet arizona of André Jamet?

En welke zouden jullie kiezen. Wil het eens tweedehands proberen maar de vraag is welke van die 3 is het beste voor beginnelingen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een jametic is de snelste opzetter geloof ik...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou qua snelheid en gemak de camp-let aanbevelen. Kwalitatief beter en veel sneller. In 3 minuten stonden we inclusief voortent, die komt mee. Haringen erin, 15 minuten. Wil je er nog een grote luifel aan, dan duurt het wel langer. Ander snelheidsmonster is de combi-camp. Die ligt veel hoger en is wat zwaarder (voor twee persoons hebben ze eventueel een heerlijk vast bed met lattenbodem). Maar als je tweedehands wilt, dan heb je weinig keus. Het is maar net wat er aangeboden wordt. Het voordeel van tweedehands is dat als je geen belachelijk hoge prijs betaalt je deze volgend jaar voor een redelijk bedrag weer van de hand kan doen als het merk je niet bevalt. Het verkopen kost wat moeite, maar is goedkoper dan huren.

Het beste antwoord

De Jamet Arizona is wat ons betreft een absolute afrader! Als beginnende kampeerders kostte het ons de eerste keer 3 uur om onze 3ehands Arizona op te zetten. De voortent heeft 40 stokken ofzo en dan heb ik het nog niet eens over de luifel. De uitbouw voor de keuken is leuk, maar maakt het opzetten veel omslachtiger. Ook na 3 jaar (en 8 keer opzetten ofzo) doen we er na het aankomen op de camping nog bijna 2 uur over voordat hij staat en dan hangen we de binnenhemel en hangkast enzo er niet eens in en zetten we de luifel er een dag later pas aan.

OK hij is lekker groot, maar dat weegt niet op tegen de ellende van het opzetten én afbreken. Ook dat kost nl redelijk wat tijd en frustratie. 's-Ochtends vroeg naar huis vertrekken is dan ook lastig. We moesten vorig jaar haasten om voor 12 uur van de plek te zijn.

De canyon is beter wat dat betreft. Prima om mee te beginnen denk ik, zeker als tweedehands. Voor het meeste opzetgemakt moet je de jametic hebben maar voor een gezin met kinderen zou ik die weer niet aanraden, weet niet of je kinderen hebt, maar gezien de vraag over de arizona ga ik er van uit dat jullie met meer dan 2 personen zijn. Als je gaat trekken is die wel weer beter dan de canyon, omdat hij snel opgezet en afgebroken is.

Dit jaar hebben wij de Arizona verkocht en we waren blij van het onding af te zijn. Ook omdat na een paar jaar de stokken slecht werden. De stokken die uit de wagen komen waren al krom toen wij hem kochten en elke keer begeeft weer een stok het, of zit muurvast in elkaar ofzo.

Daarom een nieuwe Dakota Outdoor gekocht. Wel wat kleiner, maar in een uurtje hadden we hem staan en nog sneller afgebroken. Ideaal!

Kortom: voor beginnelingen (zoals wij 3 jaar terug ook waren) zou ik een arizona absoluut afraden. Een tweedehands canyon is prima om mee te oefenen en te weten wat je absoluut wel of niet.

Overigens klinkt het wat negatief, op het opzetten na hebben we 3 jaar prima vakanties gehad en zijn we erg enthousiast over vouwwagenkamperen. Je hebt meer leefruimte dan bijv. in een caravan, je slaapt koeler en gegarandeerd mugvrij. Dus wat dat betreft, veel kampeerplezier toegewenst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de goeie tip! Ga er zeker wat mee doen. We zijn idd met ze 3 en nog een kleintje op komst en de hond moet ook mee :) Bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
graag gedaan, vrienden van ons hadden een canyon. die is qua voortent wat klein. ze hadden hun kindje van 1 op een plank in zo'n reistentje tussen de 2 bedden in liggen, ging op zich prima.
toen ze zeker wisten dat ze een vouwwagen wilden hebben ze een iets nieuwere en grotere gekocht. let bij de aanschaf in ieder geval op het aantal stokken en zorg voordat je begint dat je ze met gekleurde tape en/of stift gemerkt hebt zodat je precies weet welke stok waar hoort; dat scheelt veel zoekwerk!