Op reis naar Turkije met 4 personen, 2 kamers. 1 persoon wil niet meer mee. Wat kan ik doen?

Ik heb onder mijn naam 2 kamers geboekt, nu wil 1 persoon niet meer mee. Annulatieverzekering telt niet.
Hoe kan ik dit oplossen. Iemand anders meenemen is heel moeilijk. Weet er iemand een andere oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is je probleem? Het geld, dat jullie nu alles door 3 moeten delen of dat er één alleen op een kamer moet of omdat jullie alleen met vier willen reizen? je zegt niet wat het probleem is dus we kunnen niet met een oplossing komen.

Het beste antwoord

Je mag wettelijk gezien je reis overdragen aan een ander. Er zijn vaak wel dingen aan verbonden als 7 dagen van tevoren schriftelijk aangeven.
Echter zijn dit dingen die je kunt vragen waar je geboekt hebt.

Misschien dat het een optie is?
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het geld het probleem is: de 'niet mee willende persoon' alle kosten laten betalen die het gevolg zijn van 'het niet meewillen'.

Het hotel zal het niet bezwaarlijk vinden als slechts 1 persoon op een 2 persoonskamer slaapt.
Computoon
11 jaar geleden
Als er geen andere oplossing is, zoals iemand anders in de plaats meenemen, is het terecht om de persoon die afzegt toch mee te laten betalen in de kosten.

Tenslotte heb jij geboekt voor 4 personen omdat er 4 personen zouden gaan. Het zou niet eerlijk zijn als er 1 dan besluit toch niet te gaan, en dan verwacht dat de andere drie dan wel voor de kosten opdraaien.

Als iemand anders in zijn/haar plaats meegaat kan die de kosten natuurlijk betalen.

Misschien is het ook een probleem wat betreft het delen van de kamer? Iemand van jullie heeft dan plotseling een andere kamergenoot.

Misschien is het mogelijk om met het hotel te regelen dat jullie met 3 personen 1 kamer delen, als jullie dat niet vervelend vinden.

Een vliegticket zal waarschijnlijk wel overgedragen kunnen worden aan iemand anders, die verder niet noodzakelijkerwijs samen met jullie vakantie hoeft te houden.

Je zou een beter antwoord kunnen krijgen als je iets meer informatie geeft. Het is nu een beetje gokken.

Ik hoop dat jullie toch een fijne vakantie hebben.