Kan je ook zonder auto met de trein reizen door de kanaaltunnel?

Binnenkort ben ik in Calais en wil ik als voetganger de trein onder de Kanaaltunnel instappen en uitstappen in Londen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
6.6K
Cryofiel
11 jaar geleden
Je kunt natuurlijk altijd liften.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met de trein?
Cryofiel
11 jaar geleden
Nee, met een automobilist die die trein neemt. Bij veel kaartjes betaal je één prijs voor de auto inclusief alle inzittenden, ongeacht het aantal inzittenden (hoewel daar wel een maximum aan zit). Als er dus twee mensen in een auto zitten en jij lift als derde persoon mee, kun je gratis naar de overkant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is: zonder auto. Ook als je lift maak je gebruik van een ( andermans ) automobiel.

Antwoorden (5)

Ja hoor, dat kan.
Je reist dan gewoon als voetpassagier.

Toegevoegd na 2 minuten:
"Eurostar (alleen voor voetpassagiers) en Eurotunnel zijn twee verschillende bedrijven die elk over hun eigen management beschikken. Beide bedrijven staan los van elkaar. Het enige dat beide hebben is dat ze alletwee gebruik maken van dezelfde ondergrondse tunnel. "

http://www.ferrysavers.nl/Eurotunneltrein.htm

Toegevoegd na 19 uur:
Sorry, link is van Eurotunneltrein, die niet te boeken is zonder voertuig.
Voor voetpassagiers:
http://www.eurostar.nl/

Als je dan klikt op "Boek Nu" dan kom je in het scherm van nshispeed:
http://onlineboeken.nshispeed.nl/microtips/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik op de link klikt en ik ga online boeken, moet ik een vervoersmiddel selecteren. Kan dus niet als voetganger boeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, ik had je de link van de eurotunnel gegeven ipv de Eurostar.
Hier is de juiste link, klink linksboven op Boek Nu om in het nshispeed scherm te komen om de trein te boeken. http://www.eurostar.nl/
jazeker, het is niet voorbehouden aan automobilisten om met de trein naar engeland te reizen onder het kanaal door !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jka dat kan. er is zelfs iets te eten aan boord ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet vanuit Calais; daar raast de Eurostar volgens de dienstregeling gewoon voorbij. Als je de internationale reisplanner gebruikt moet je eerst naar Lille om daar over te stappen in de Eurostar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vanuit nederland boekend kan je niet anders dan in nederland opstappen ! dus niks lille !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie zegt dat je vanuit Nederland moet boeken? De vragensteller wil vanuit Calais reizen en boeken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, maar ik checkte je link en kan dat dus niet doen... :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Links onderop de pagina invullen; niet bovenaan; zie bewerking!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je kunt vanaf Brussel de Eurostar naar Londen nemen, die gaat rechtstreeks door de Kanaaltunnel. In Calais kun je niet op de trein stappen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zei ik ook al