Wat is de beste schijnwerper voor onderwater?

Hoi allemaal, ik ga over een maand naar Thailand daar wil ik ook gaan duiken en dingen ontdekken. Nu zijn er verschillende duiklampen te koop, zeer uiteenlopend. Ik ben een aantal forums afgestruind waarvan veel duikersforums. Daarbij kwam ik UK als merk vaak tegen en vooral de UK AQUASUN als een van de beste.
Ook ben ik Polarion Abyss S tegengekomen.
Ik wil een zeer krachtige lamp, met oog op de toekomst!
Is iemand hier expert in, of in iedergeval zeer goed advies over?

Heel erg bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Persoonlijk als duik instructeur heb ik de voorkeur voor de duurdere Polarion Abyss. Helaas reikt mijn budget niet zover, uiteindelijk heb ik gekozen voor de UK AQUASUN, zeer fijne lamp en ben er tot op de dag van vandaag zeer tevreden mee! Was ook nog eens in de aanbieding toen ik hem kocht, geluk mee gehad!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De led 900lumen diving light van Deal Extreme werkt perfect kost ongeveer 70 euro. Free shipping!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het echt over top spul hebt is de Polarion met 3400 lumen natuurlijk veel beter, maar hoeveel beter als hij al 4x zo duur is? Je moet je afvragen wat je exact nodig hebt. Ga je alleen nachtduiken maken? de vorige UK was stukken minder dan de Aquasun. als je de recensies leest komt aquasun er bijzonder goed uit. Dus je hebt een dilemma tussen superrrr en superrrrrrrrrr... Dan zou ik zeggen kijk naar je budget en ga voor die waar je het meeste voordeel uit haalt. ( qua batterij oplaad tijd bijv) en vraag je af hoeveel lumen je echt nodig hebt... Ik duik ook best veel en moet zeggen dat ik t liefst huur.. Maar aangezien jij er zelf een wilt zou ik je aanraden naar een duikwinkel te gaan en je daar beter te laten adviseren, wellicht hebben ze iets soortgelijks en kan je het zien.