Vacuum opbergzak, wat is handiger: oprolbaar of stofzuiger/pomp?

Tijdens onze vakantie willen we gebruik maken van vacuum opbergzakken voor beddengoed en handdoeken. Ik heb gezien dat er twee soorten zijn: oprolbare en vacuum zuigen met de stofzuiger/pomp. We hebben een pomp mee, dus beide opties zijn geen probleem, maar wat werkt nu het beste?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb toevallig pas een aantal verschillende maten vacuum opbergzakken gekocht en ik mag wel zeggen dat ik er reuze tevreden mee ben,het is echt zo dat je ca 75% meer ruimte hebt. Met de oprolbare heb ik geen ervaring.

Antwoorden (2)

Als je toch een pomp meeneemt zou ik voor de vacuümzakken kiezen. Daar krijgen je dan toch meer lucht uit dan dat je het met de hand zou moeten oprollen zeker als het om grote volumes gaat zoals beddengoed en handdoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een aantal jaar geleden voor oprolbaar gekozen omdat ik geen stofzuiger/pomp mee kon nemen toen. Je krijgt de lucht er prima uit: makkelijk oprollen en desnoods nog even op gaan zitten als je twijfelt...
Nu enkele jaren later ben ik er heel blij mee omdat ik ze nog steeds gebruik (sterk dus) en meestal niet een pomp/stofzuiger ter beschikking heb. Als je dus niet weet wat je vervolgvakanties worden, zou ik voor oprolbaar kiezen.