Ja.

"De meeste tolstations in Noorwegen werken automatisch. Hier kunt u eenvoudig passeren zonder te stoppen. Als u uw creditcard niet heeft laten registreren, kunt u stoppen en betalen bij een nabij gelegen tankstation – volg de borden met ‘KR-service’.

Als u niet stopt en niet betaalt binnen drie werkdagen ontvangt u een factuur per post zonder extra kosten. Voertuigen die niet staan geregistreerd in Noorwegen worden aangeslagen door Euro Parking Collection plc (EPC) in London.

Andere tolstations hebben speciale AutoPASS-poorten en poorten voor handmatig betalen. Let u er wel op dat u een boete riskeert als u door een AutoPASS-poort rijdt zonder een AutoPASS contract of zonder registratie online van uw creditcard. "

http://www.visitnorway.com/nl/Over-Noorwegen/Reisinformatie/Rezen-binnen-Noorwegen/Prepare-your-car-holiday/Tolwegen-en-AutoPASS-in-Noorwegen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vraag ik me af.. Omdat de meeste tolwegen gratis zijn voor toeristen in zomerperiode, juiste de automatische. Diegene waar contact geld in moet natuurlijk wel betalen anders gaat poort niet open. Wij gaan al 4 jaar naar Noorwegen en van elektronische tolwegen nooit wat gehoord en betaald
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de informatie van visitnorway, het toeristenbureau van Noorwegen. En als ik doorklik naar de site van autopass kom ik het volgende tegen:
"Automatic toll stations
Most toll stations in Norway are automatic and ready to drive through without stop. All vehicles without AutoPASS will have their license plate photographed. If you don't have AutoPASS, or a Visitors' Payment contract, an invoice will be sent by mail to the owner of the car, at no extra charge. This also applies for foreign vehicles. You can also pay toll at facilities, such as petrol stations close to the toll station, within three working days after passing the toll point. Look for the sign: “Kr-service”. " Of de Nederlandstalige folder:
http://www.autopass.no/_attachment/110481/binary/310439 Misschien dat ze het aangepast hebben?