Wat zijn de gevolgen voor je vakantie als Griekenland failliet gaat!

Ik dacht erover om in augustus nog naar een van de Griekse eilanden op vakantie te gaan... Nu blijkt echter dat de kans zeer aannemelijk is dat Griekenland tussen nu en dan failliet gaat. Stel dat ik toch besluit te boeken, wat zijn dan de gevolgen voor mijn vakantie als Griekenland failliet gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Dat heeft niet zo zeer met Griekenland te maken alswel met je reisorganisatie. Als de griekse helft failliet is, heb je mogelijk geen accomodatie, maar als je bij een NL-organisatie bent, dan is er niks aan de hand, deze moet jou gewoon bieden wat het beloofd.

De prijzen in Griekenland zullen dan nog aantrekkelijker worden voor de rijke gasten uit het Noorden. Je krijgt veel meer voor je euro's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijkheden zouden kunnen zijn, maar lang niet zeker:
- je kunt geen geld meer opnemen
- er is geen luchtvaartverkeer meer mogelijk
- lege winkels
- chaos, doordat allerlei diensten niet meer functioneren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We gaan het zien,minkukeltje.
Me moeder en ik zijn de afgelopen 2 jaar naar griekenland geweest. Toen speelde dat probleem ook, maar dan vooral voor het vervoer en de winkels, er was toen iets met een olie probleem dacht ik.
Maar we zijn op tijd geweest, en als je dat bent dan heb je een goeie vakantie.
-Minder drukte.
-Goedkoop eten
-Mooie plekken zien zonder drukte.
-Goedkope hotels of huisjes.

Ga ieder geval voor een NL boeking zoals neckerman, dan kunnen ze helpen als er iets is.
Als je twijfelt of pas laat gaat, doe het dan niet anders zit je dadelijk vast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Griekenland IS al failliet. Betaalt z'n leningen niet of slechts voor een zeer beperkt deel terug, en als de andere landen zich niet garant stelden wilde niemand ze ook maar iets leveren zonder boter bij de vis.
Het is iets anders dat Griekenland mogelijk uit de Euro stapt (of wordt gezet), dan ontstaat er chaos in het land. De flappentappen doen het niet meer en dat soort dingen. Hotels en restaurants krijgen misschien problemen met de bevoorrading. Als ze slim zijn beseffen ze dat ze de toeristen zoveel mogelijk moeten helpen, want als die zich van Griekenland afwenden verliezen ze hun laatste serieuze bron van inkomsten. Zorg dat je contant geld bij je hebt, en prettige vakantie gewenst.