Als je iets kapot hebt gemaakt of kwijt hebt gemaakt of je gaat weg zonder af te rekenen dan hebben ze de waarborgsom daarvoor in de plaats. Als je gewoon betaalt en je maakt niets kapot enz. dan krijg je je geld terug. Als je iets kapot hebt gemaakt dan kunnen ze een deel van het geld achterhouden als vergoeding voor de onkosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zelfde als een borgsom. Je moet een bedrag betalen en als alles goed is krijg je dat na afloop weer terug.

Meestal is dit bij huuraccomodaties (stacaravan ofzo).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarschijnlijk moet je deze betalen voor het netjes achterlaten van een gehuurde caravan of huisje , ook voor toegang sleutels word wel eens een waarborgsom gevraagd
een waarborg som krijg je terug als je aan verplichtingen hebt voldaan