Ik zoek een tv programma waar een gezin zonder geld naar Frankrijk emigreede en in een rotte schuur ging wonen.....welk programma was dat?

Het gezin kocht de oude schuur vanuit Nl. voor 15.000 euro en ging praktisch zonder geld naar Frankrijk. Het was heel lief dat de dorpsbewoners allemaal gingen kijken en meehelpen en ontzettend met de mensen te doen hadden. Het gezin had ook 1 of 2 kinderen bij en vader had een WAO uitkering dacht ik. Ik heb heel internet en de meest gangbare emigratie programma's afgezocht, maar kan het niet vinden en ik wil graag weten hoe het met ze is afgelopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb wel een zelfde geval gezien inderdaad ik vertrek maar die mensen gingen naar Portugal in een oude schuur wonen en werden door de mensen uit t dorp geholpen

Het beste antwoord

Misschien weet de redactie van het programma (als je er achter bent welke!) hoe het met de mensen nu is. Als het niet te lang geleden is kijk je oude gidsen eens na. Misschien staat daar de aflevering naam in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Guttegut een - als niemand weet hoe het heet zijn alle tips welkom toch. Zucht sommige mensen.

Andere antwoorden (1)

Dat was een aflevering uit de serie 'ik vertrek'.

Ik heb het ook gezien, en ik had vooral medelijden met de kinderen.
Emigreren is niet iets dat je zomaar even doet. Daar gaan jaren van sparen aan vooraf.
Als je alleen of met je partner in het diepe wil springen moet je dat zelf weten, maar wanneer je een paar kinderen meesleept in het ongeluk vind ik dat diep triest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik ben niet van plan om te emigreren, en zekers niet met kinderen. Ik wil het programma alleen aan iemand laten zien en nu ik het niet kan vinden, wil ik het zelf ook graag terugzien. Weet jij ook niet meer hoe het heette of op welke zender het was?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opes, ik zie dat je hebt gezegd uit de serie "ik vertrek" ik ga speuren op het net, bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan de betreffende aflevering toch niet vinden, weet jij welke het was?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is altijd mogelijk een mail te sturen naar de redactie va het programma, en te vragen naar de mogelijkheid om het te downloaden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben benieuwd of het nu wel of niet Ik vertrek was omdat de vraagsteller zo duidelijk riep dat het niet in de 'gangbare emigratieprogramma's' was. Misschien weet skusme of de vraagsteller ongeveer wanneer het uitgezonden is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de aflevering ook gezien. Ik weet zeker dat het uit 'ik vertrek' kwam en heb ook bij deze serie gezocht maar kan 'm ook niet terugvinden, vreemd. jetbenenkoeler (wat een naam joh!;-)), ik had wel begrepen dat jijzelf niet van plan bent om naar een ouwe schuur in Frankrijk te vertrekken met je gezin. Waar ik op reageerde, was het feit dat er zo'n medelijden met het gezin was: Ik had vooral medelijden met de kinderen. De ouders (en vooral de vader) hadden beter moeten nadenken alvorens hun koffers te pakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer, ik kijk graag naar die serie en ben nu ook wel benieuwd geworden... Overigens erger ik me aan 75% van de mensen die daar aan mee doen, of ze kennen de taal niet, of ze zijn niet goed voorbereid, of er ligt niets vast (of allemaal). Deze zomer waren we bij een b&b in zuid-duitsland, dat waren ook nederlanders en ze hadden ook meegedaan aan Ik Vertrek maar dat is nooit uitgezonden. Hoogstwaarschijnlijk gewoon omdat zij super goed voorbereid waren en er eigenlijk niets mis ging ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal met je eens, Pelle!
Wij ergeren ons ook groen en geel aan al die gezinnen die zich slecht voorbereid in het avontuur storten. Ga je naar Spanje emigreren, spreek je geen woord spaans. Ga je een hotel beginnen, heb je je totaal niet geinformeerd over vergunningen of juridische regels....zucht.
(Maar misschien dat het daarom juist zo lekker is om naar te kijken ;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep skusme, wij zijn stiekem ramptoeristen!