Welke buurt(en) in Amsterdam is veilig?

Hallo,

ik wil binnen enkele maanden naar Amsterdam verhuizen maar vroeg mij af in welke buurten de meesten allochtonen (vreemdelingen) wonen en in welke buurten het minst?

Weet iemand ook welke buurt enorm toeristisch ingesteld is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nergens is het veilig, gevaar loert overal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat je een huis hebt gevonden en er woont kan de situatie al weer heel anders zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij de buurten kan betalen waar geen of heel weinig allochtonen wonen, dan is er toch niks aan de hand?
Dan koop je gezellig een grachtenpandje naast Joep v. t. Heck.
Ofzo.

Het beste antwoord

Amsterdam is best wel veilig. Er zijn een aantal buurten waarvan je kan zeggen dat ze minder veilig zijn. Helaas zijn dit wel de buurten waar je het makkelijkst een woning kan krijgen. Denk hierbij aan de Bijlmer/Zuid Oost, Nieuw West met uitzondering van de Aker en Zeeburg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke buurten zijn volgens jou dan zeer veilig, graag had ik dit ook willen weten, alvast heel erg bedankt voor je ernstige reactie, stel ik op prijs...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen kan je zeggen dat heel Zuid 'veilig' is. Maar ook buurten als de Staatsliedenbuurt. Kinkerbuurt en het tegen het centrum aan gelegen gedeelte van oost. Maar zoals je in een andere reactie kan lezen, deze buurten hebben een prijskaartje. Ik zit zelf in de kinkerbuurt met een kleine 2 kamerwoning met een laag huurtje, omdat ik een oud huurcontract heb. Ga ik er uit, dan wordt het huis (uit 1890) verkocht voor meer dan 2 ton.

Andere antwoorden (1)

het is sowieso onveilig rondom de ArenA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee daar woon je het best
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
ronron1212
12 jaar geleden
De kuip in Amsterdam??????????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, ik zeg dat het rondom de ArenA sowieso onveilig is en hij zegt bij de kuip ook en hij zegt niet dat de kuip in amsterdam ligt GELUKIG NIET!!
ronron1212
12 jaar geleden
De vraag gaat over Amsterdam dus niet over de kuip