Moet ik mijn uitstaande boete in Zweden betalen als ik weer naar dit land op vakantie ga?

Ik ben in 2010 in zweden op vakantie geweest. Daar heb ik een parkeerboete van zo'n 60 euro (meen ik) ontvangen. Deze was echter alleen in het zweeds en ik verwachte dat deze doorgestuurd zou worden naar mijn huisadres in een wat meer internationale taal. Deze heb ik echter nooit ontvangen, dus ook niet betaald. Nu wil ik weer naar zweden met hetzelfde kenteken. Moet ik de boete bij de douane voldoen? Hoe hoog zal deze opgelopen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.8K

Antwoorden (1)

Het is ontzettend moeilijk om hier een sluitend antwoord op te geven, op Goeievraag lopen namelijk geen Zweedse autoriteiten rond. :)

Ik begrijp niet wat je met douane bedoelt, er is geen grenskantoor meer in Zweden, want Zweden is onderdeel van de Europese Unie. Misschien alleen als je vanaf de boot gaat?

Ik zou je de tip willen geven met de bruggen te gaan. Daar wordt, lijkt mij, echt niet gekeken of je nog openstaande boetes hebt.

Verder lijkt het mij wel een "risicovolle" onderneming als je weer een (parkeer)boete krijgt. In dat geval zou het namelijk best kunnen zijn dat een ambtenaar de openstaande boete ziet.

Zweden schijnt erg rechtlijnig te zijn qua boetes, als ik het zo lees op internet, maar er zijn ook veel problemen met het verhalen van boetes op buitenlanders.

Misschien is het een idee om met Vägverket of Trafikverket contact op te nemen? (http://www.trafikverket.se)

Zie ook mijn bron over nieuws m.b.t. dit onderwerp.