Een geboekt hotel voor 2 personen, 7 dagen, half pension. Nu zegt mijn reisgenoot en ga ik alleen. Wat zijn de (financiële) gevolgen daarvan?

voor komende mei vakantie heb ik samen met een vriendin een reis geboekt naar de Spaanse kust
een hotel, 7 dagen, 2 pers. kamer, halfpension.

Nu kan, om persoonlijke redenen, mijn vriendin niet mee en heb ik besloten alleen te gaan.
Moet ik dit melden bij het hotel?
Het verblijf is al volledig betaald.
Ik wil gewoon dat het blijft staan zo als het is, ik check dan alleen in die 2 pers. kamer in(een 1 pers. kamer lijkt me op de een of andere manier triest)
Kan het hotel hier moeilijk over gaan doen als ik alleen incheck?
Heb ik recht op die kamer, (die al betaald is)?
of mag men mij die kamer weigeren en in een 1 pers. kamer stoppen.
Hoe zit dat dan financieël, ik heb de reis geboekt?
Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven.

Toegevoegd na 2 dagen:
Gezien de reacties heeft mijn vraag denk ik wat extra uitleg nodig.
Met mijn vriendin is het wel geregeld, ik had de reis geboekt (half jaar geleden) en haar gevraagd of ze mee ging. Voor haar goldt alleen dat ze haar eigen ticket moest betalen.
Iemand anders vragen heb ik geprobeerd maar iedereen heeft (uiteraard) op dit korte termijn zijn vrije dagen al gepland. Ik ga gewoon alleen.

De vraag ging over het hotel.
Kan het hotel mij een eenpersoonstoeslag laten betalen op een verblijf dat (gebasseerd op 2 pers) al betaald is?
Dat is wat ik namelijk her en der krijg te horen.
maar is dat niet een beetje krom? dat ik over de prijs voor 2 personen een toeslag zou moeten betalen omdat ik alleen kom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.6K
gvrox
12 jaar geleden
Is het verblijf werkelijk volledig betaald ? Ik bedoel, jouw vriendin heeft geen geld teruggekregen na het annuleren ? Indien wel, komt dat geld vanuit de annuleringsverzekering, of direct van de reisorganisatie (die het mogelijk weer van het hotel gevraagd heeft) ?

Het beste antwoord

De reis is al volledig betaald en dan maakt het voor het hotel weinig uit dat je alleen komt. Het scheelt voor hun schoonmaak- en opruimbezigheden, waardoor het zelfs iets goedkoper voor het hotel wordt. Maak je geen zorgen en geniet gewoon lekker van je a.s. vakantie.
Voor de veiligheid zou ik het wel even melden bij aankomst zodat men weet hoeveel gasten er in het hotel verblijven, maar dit mag voor jou geen financiële gevolgen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoe zit dat dan financieel?

Tja, dat is iets wat je met je vriendin moet regelen.
Jullie hebben een reis geboekt en betaald voor twee
personen.
Jij wil gewoon dat het blijft staan zo als het is.
Dus wie wat betaalt, dat moeten jullie samen uitzoeken.

Als je een annuleringsverzekering hebt, per persoon, dan zou je ook nog kunnen omboeken en een deel van het geld terug krijgen.

Voor de reis voor jou maakt het niks uit.
Jij hebt gewoon recht op die kamer.
Het is niet zozeer dat een 1-persoonskamer triest is.
Maar over het algemeen heeft men meer 2 persoonskamers.
Ik heb al vaker als een persoon geboekt en kreeg dan toch een grote kamer met een tweepersoonsbed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de vriendin is alles al wel geregeld.
Het gaat even over het hotel. Ik hoor van verschillende kanten dat ze me dan een toeslag kunnen laten betalen omdat ik alleen kom. De reisorganisatie wil mijn voucher code om mij dan vervolgens een nieuwe te sturen.
Daar heb ik dus helemaal geen belang bij.
Zij zeggen.. de reis was geboekt op basis van 2 personen dus....
Alleen wat de "dus" betekent zeggen ze niet. Mijn naam is de enige op de boeking.
Het verblijf is betaald. ik wil niet dat er iets gewijzigd gaat worden.
Ik wil gewoon lekker alleen in die grote 2 persoonskamer zitten. Overigens....als ik kijk op verschillende sites kijk, waar dit hotel op te boeken is, dan is een boeking voor een 1 pers kamer duurder dan voor een 2 pers. kamer. Ik heb het gevoel dat ik moet gaan bij betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is half pension dus je hebt al voor ontbijt en diner betaalt ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een eenpersoonskamer is vaak duurder, omdat je voor een tweepersoonskamer met 2 personen betaald. Stel: een eenpersoonskamer kost 15 euro, een tweepersoonskamer kost 10 euro PER PERSOON. Soms heeft een hotel geen eenpersoonskamers en houd iemand in zn eentje 2 plaatsen bezet op een tweepersoonskamer.
Nb: prijzen zijn fictief ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Esdo zegt niet dat een boeking voor een 1persoonskamer duurder is per persoon maar dat die boeking duurder is dan een 2persoonskamer. Of dat ook zo bedoelt is weet ik niet maar als dat zo is klopt jouw reactie niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de reisorganisatie jouw voucher code wil om jou dan vervolgens een nieuwe te sturen....
krijg je dan ook het extra geld terug?
Want wat Mriek zegt geldt meestal wel.
Voor 1 persoon is de reis duurder.
Maar toch meestal niet duurder dan het totaal voor 2 personen. Dus inderdaad helemaal geen belang bij als dat geen restitutie betekent.
Zij zeggen.. de reis was geboekt op basis van 2 personen dus….
Alleen wat de "dus" betekent zeggen ze niet.
Dan moeten ze dat "dus" maar eens verklaren. Kun je dat niet ergens vinden?
Wat zou de reis jou kosten als ie voor een persoon geboekt was?
En hoe is dat in verhouding tot wat er nu betaald is?
neem een lekkere scharrel mee ;)
of iemand anders die mee kan.
of mischien een moment om nader tot famillie te komen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer iemand anders mee te nemen. Een mooi geschenk voor die andere persoon.
Maar hoe reis je naar ginder ?
Met het vliegtuig ? Dat geeft dan wel problemen. Indien er iemand anders zou meenemen, moet je zo snel mogelijk dat vliegtuigticket op een andere naam krijgen. Daar zullen uiteraard kosten aan verbonden zijn.