Mag je cyanide meenemen buitenland?

Zie titel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarom wil je dit meenemen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is voor een vriend van mij.
Ritsuka
12 jaar geleden
En waar heeft hij dit voor nodig?

Antwoorden (2)

neen dat mag niet.

Toegevoegd na 2 uur:
toevoeging om te zorgen dat amadea toch nog kan slapen.....

Ik neem aan dat je weet wat cyanide is en wat het doet, je kunt er blijkbaar over beschikken, ik kan dat niet...

Cyanide valt volgens het ADR (Accord européen relatif au transport international des marchandises Dangereuses par
Route) onder gevarenklassen 6.1 dwz de giftige stoffen en mag daarom niet vrij vervoerd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Want?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij of zij vraagt niet Waarom je het niet of wel mag meenemen, alleen of je het mag meenemen..... punt. Niet elke vraag hoeft beantwoordt te worden met een hoop woorden. Jij geeft een hele uitleg over wat Cyanide is,waar hij eigenlijk niet om vraagt, ik zie de vrager toch wel zo intelligent dat als hij het mee naar het buitenland wil nemen, hij erover kan beschikken en slim genoeg is om te weten wat cyanide is. (en zou dan ook eigenlijk wel slim genoeg moeten zijn dat, dat niet zo maar mag)
Amadea
12 jaar geleden
Alleen wordt niemand wat wijzer van jouw "antwoord". En dat is nou net wél de bedoeling van het geven van een antwoord op Goeie Vraag....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okay dus al men een vraag stelt die met ja of nee beantwoord dient te worden en je antwoord daar ja of nee op is dat volgens jou geen antwoord, zie de aanhalingstekens in je reactie.
Volgens jou moet je dat onderbouwen met irrelevante uitleg. **Als voorbeeld.... Toen je op je theorie van je rijexamen de vraag kreeg bij een foto van een rood stoplicht..."moet u hier stoppen", heb jij vervolgens geantwoord ja en een hele uitleg gegeven over de werking van een stoplicht?** Zoals ik al reageerde op je reactie, als jij over cyanide kunt beschikken, weet je verdomd goed wat dat is en heb je daar geen uitleg over nodig (dientengevolge zou je dan ook moeten weten dat het onder de we ADR valt, maar goed). Blijkbaar is begrijpend lezen niet aan alle mensen besteed.
Amadea
12 jaar geleden
Voor de duidelijkheid: dat is volgens de richtlijnen van GV en niet omdat ik er zo over denk! http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pffff misschien kun je nu een bekeuring uitschrijven
Cyanide is een snelwerkend gif. Cyanidegas is extreem ontvlambaar en kan agressief reageren in sommige situaties (bijvoorbeeld wanneer een hoge concentratie gas in contact komt met lucht kan het spontaan exploderen). Heel kleine hoeveelheden cyanide, zelfs maar enkele milligrammen, kunnen bij inhalatie of inname al dodelijk zijn. Daarom is cyanide sterk onderworpen aan wettelijke bepalingen op het gebied van gebruik, verwerking en opslag.

Het staat in elk geval in de lijst van gevaarlijke stoffen die niet mogen worden meegenomen in de hand- of ruimbagage aan boord van een vliegtuig.

Omdat je in de vraag niet vermeldt op welke manier je het zou willen meenemen verwijs ik verder naar de diverse opties bij http://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/gevaarlijke_stoffen/wetenregelgeving/index.aspx
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit de vraag zelf kun je al opmaken dat de steller geen ervaring heeft met het vervoer van gevaarlijke stoffen. dus de link die je geeft naar ilent heeft weinig zin tenzij hij eerst een adr-cursus gaat volgen. vervolgens heeft de bron die jij opgeeft bitter weinig met het antwoord te maken, ben geen dokter of verpleegkundige, maar dit is meer een pdf die bestemt is hoe te herkennen en wat te doen bij de diverse vergiftingen. ik ben niet iemand die minnen geeft maar zeker gezien de reactie van jezelf op een antwoord, zou je er eigenlijk wel een moeten krijgen.