hoe kan ik ergens anders aan denken?

ik ben deze zomer naar een land geweest en het was daar zo gaaf. ik kan nergens anders meer aan denken ik wil zo graag terug. soms lig ik er zelf om te huilen. ik wil leuke dingen meemaken en niet hier in nederland wonen. hoe kan ik er voor zorgen dat ik er niet steeds aan denk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (6)

Je hebt iets leuks meegemaakt dan is het logisch dat je er nog over nadenkt.
Om dit te vermijden moet je zorgen dat je gedachte op wat anders gericht is.

Bijvoorbeeld: je hebt een toets morgen dan denk je er alleen aan.

Nou kan je wat leuks gaan plannen bijvoorbeeld 5april naar walibi.
Vraag je vriendinnen om mee te gaan etc.
Nou kan je ergens op verheugen.
En hoe dichter je bij die datum komt hoe meer je eraan gaat denken.

Nou hoeft het geen walibi te zijn, je kan ook wat 'anders' doen, iets wat anders is dan je alledaagse bezigheden.
Vind iets dat leuk is.
Desnoods elke dag even met je vriendinnen ergens heen gaan.
Lekker lachen, dit houdt je hoofd even weg.
Als je thuiskomt denk je aan wat je heb gedaan.

Probeer gewoon steeds wat leuks te doen dat houdt je gedachte wel bezig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees reeel en zet ook eens gedetailleerd de nadelen van je droomland op papier en probeer dan een zo objectief mogelijk beeld van dit land voor jezelf te creeren. Daarna zal je je realiseren dat Nederland nog niet zo'n slecht land is om in te leven ! Ben wel benieuwd welk land je droomland is !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook graag willen weten in welk land je bent geweest. Daar kan ik aan zie of het echt de moeite waard is om er aan terug te denken. Vaak als je op vakantie gaat, is alles om je heen een feest en is alles leuk gemaakt voor de vakantie gangers. Maar (vaak) als je verder kijkt, is dat land zo leuk nog niet. Bijvoorbeeld, slechte scholen, lagen lonen of strenge regels. Zo zijn er nog wel 100 dingen te noemen die je als vakantie ganger niet of bijna niet te zien krijgt.

Als je zeker weet dat het allemaal goed zit met dat land, kun je ook anders gaan denken. Je kunt er je droom van maken en eraan werken dat je over 10 of 20 jaar daar kan gaan wonen. Je kunt bijvoorbeeld in Nederland alvast een taal cursus gaan doen van dat land. Of je kunt al een mooi zakcentje bij elkaar verdienen hier.

Niemand kan zomaar in het buitenland gaan wonen. Veel mensen zouden het wel willen, als ze voldoende geld hadden of de taal spraken. Zorg dat als je het echt wil, jij over een aantal jaar genoeg informatie en geld bij elkaar hebt, zodat je je droom kan gaan naleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als de anderen ben ik ook benieuwd. Los van naam, klimaat en cultuur: Het is bijna zomer, vakantietijd en zou je weer terug kunnen? Als je werkt kun je ook nu al verlof opnemen?

Zo ja, maak alvast voorbereidingen. Wie en wat neem je mee. Welke plaatsen zou je nu willen bezoeken enzovoort. Wil je bepaalde mensen daar (weer) zien, nieuwe ontmoeten, allebei wellicht?

Zo niet zou ik ervoor kiezen zoveel mogelijk afleiding te zoeken bij vriend(inn)en en/of familieleden. Spreek desnoods zomaar
iemand aan op straat, in bus, metro, tram of trein en stel een vraag zoals je hier ook hebt gedaan.

Je hebt gewoon heimwee naar dat land. De oorzaak gaat ons niets aan, dat is iets van jou privé. Als je er mee zit praat er toch over met een vertrouwd iemand, in het uiterste geval je huisarts, die heeft absolute geheimhoudingsplicht en mag dat aan niemand doorvertellen tenzij zij/hij deze hele goede baan kwijt wil :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga voor iets of iemand zorgen.Je hebt nu verantwoordelijkheid voor dat diertje of dat voorwerp of die persoon, je bent verplicht om eraan te denken.
Ga iets verzamelen, daar kan je echt bezeten van geraken zodat je aan niets anders meer kan denken.
Of ga veel bewegen, lopen, fietsen ,je zal zien: het helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt alsof je in het buitenland op vakantie bent geweest, en die vakantie heel fijn was.
Dat zijn mooie herinneringen.
Nu ben je weer thuis, met alle dagelijkse dingen en beslommeringen en gedoe. Dat is NIET omdat je hier bent, maar omdat je THUIS bent.
Als je in dat andere land zou wonen, was dat ook 'gewoon'. Met af en toe slecht weer, drukke dagen, saaie dingen en alle sores die je hier ook hebt.
Dus koester je herinneringen als wat ze zijn: herinneringen aan een mooie tijd.
Zorg dat je het normale leven weer oppakt. Ik weet niet hoe oud je bent, maar met een baan kun je ook sparen om weer op vakantie te gaan. Het is alleen niet gegarandeerd dat een nieuwe vakantie daar net zo gaaf zal zijn als de eerste keer.
Wil je echt blijvend daarheen, dan zul je volwassen moeten zijn en je oriënteren op de mogelijkheden - zorg dat je de taal goed spreekt, dat je een baan hebt waarmee je daar aan de slag kunt, dat je weet wat de eisen en voorwaarden zijn om daar aan een woning te komen en noem maar op.