Wil op vakantie naar een warm, leuk, cultureel land in Europa. Het maakt me niet uit welk land, maar ticket mag max. 25 euro kosten. Hoe doe ik dat?

Op Ryanair.com kom ik niet veel verder, want dan moet je per se een land selecteren, terwijl me dat nou echt totaal niet uitmaakt. Als het maar leuk, warm en cultureel is en binnen Europa. Dat is het belangrijkst. Wie weet een goede site, want ook op cheaptickets.nl schiet het niet erg op. Dank!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Kies eens iets anders als de "standaard" Spanje Griekenland etc.
Ik ben afgelopen jaar naar Polen geweest. In het noorden, met de hele zomer een betere temperatuur als in Nederland. Gemiddeld tussen de 25 a 30 graden en lekker aan de zee.

Waar het warm en leuk is hangt natuurlijk allemaal af van de tijd wanneer je gaat. in de zomer is het overal in Europa warmer en dan zijn er meer te doen. Maar wil je deze maand nog gaan dan is het weer minder en zal er nog redelijk wat regen vallen op veel plaatsen. Daar komt nog bij dat de meeste excursies/activiteiten/bezichtigingen optimaal zijn in de zomer. Als het gros van de toeristen komt.

Helaas moet ik je wel melden dat je 25euro niet ver komt. Ik heb afgelopen februari een (zakelijk) bezoekje gebracht aan Polen en de boeking begon met 8,99 + 9,99 (retour). Maar kwam uiteindelijk uit op:

8,99 heenvlucht
9,99 terugvlucht
6,00 adminstratiekosten creditcardbetaling
30,00 1x 15kg bagage
___________________
54,98 euro totaal

Als je het met je handbagage kan doen is het totaal 24,98, dus dan zou het in je budget passen. Maar die mag maximaal maar 10 kilo zijn, voor een paar dagen is dat best te doen maar ga je een week of langer dan wordt het al iets lastiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, loop de boekingsprocedure op ryanair.nl maar eens door. Ik heb dit zojuist nogmaals gedaan en tot aan de definitieve creditcardbetaling komen er geen extra kosten bij.
Enige optie die ik ken met echte surprise tickets is het Duitse Germanwings. Kosten €29.95 per enkele reis. Helaas wel vertrek vanaf Keulen. Over een maand hebben ze ook weer zomer zonaanbiedingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de site van ryanair in de gaten houd dan kan het wel maar dan moet je geen bagage meenemen. Je kijkt op http://www.ryanair.com/nl en dan bij de aanbiedingen, klik op goedkope vluchten vanuit Nederland, dan zie je een hele lijst staan, dan kijk je of er iets voor je bij zit, klik je daar op en dan staat er een datum dat je moet reizen en als je het zo boekt, op de datum hoe het daar staat heb je ook dat bedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar Italië. Minder dan 25 Euro weet ik niet eerlijk gezegd, maar voor de rest voldoet het land aan al je voorwaarden. Alvast veel plezier en vraag me gerust wat tips. Ik woon er :-)