Ik ga voor 3 maanden naar Australie backpacken eind april. Wat moet ik allemaal regelen voor dat ik ga?

Wat moet ik allemaal regelen voor ik 3 maanden naar Australie ga?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ticket zou handig zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Visum ook.. En een backpack
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk op deze site ook eens bij de gerelateerde vragen: hierop staan ook goede tips.

Antwoorden (5)

De twee belangrijkste dingen zijn het ticket en het visum.
Daarnaast is het fijner voor jezelf als je een plan klaar hebt met wat je allemaal wilt zien en wat daarvoor de handigste volgorde is.
Als je plannen hebt om daar een auto te kopen, dan is het handig dat je van tevoren de beste adressen weet.

Verder moet je uiteraard zorgen dat je voldoende geld hebt om ter plekke rond te komen.

Het is ook geen overbodige luxe even goed door te nemen wat je wel of niet het land in mag nemen, dat kan je een hoop ellende, vertraging en/of boetes besparen.

Als laatste tip: bezoek een aantal fora van reizigers die al geweest zijn, die tips kunnen van onschatbare waarde zijn.

Geniet van de voorbereidingen, die zijn de helft van de pret.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eerste wat jij dient te regelen is een afspraak met mensen en/of instanties die ervaring hebben met BLT-reizen naar Australië.

Mij lijkt het dat dit een vrij impulsieve beslissing is van jou want indien je hier al eens goed over had nagedacht dan zou je deze vraag hier niet stellen.

Behalve een geldige identiteitskaart, paspoort en visum heb je ook een geldig return ticket nodig. Het is ook geen rariteit dat je dient aan te tonen dat je over voldoende financiële middelen beschikt om die 3 maanden te overbruggen.
Australië is namelijk streng wat mogelijk profitariaat betreft. Indien ze ook maar enig vermoeden hebben dat jij niet zelfredzaam bent voor een periode van 3 maanden dan kom je zelfs niet verder dan het Luchthavengebouw en dan kan je met het eerst volgend vliegtuig terug naar het land van herkomst.

Neen dit is geen grap, vraag het maar eens na bij een reisbureau, een touroperator of bij personen die ervaring hebben met het Basic-Long-Term reizen naar Australië.
Een succesvolle BackPack reis vereist wel degelijk een behoorlijke voorbereiding, tenzij je er niet om geeft om ter plekke op een aantal onvermijdelijke hindernissen te stuiten ;-)

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat huur, stroom, gas en water automatisch betaald worden terwijl je weg bent.
Dat er iemand een oog op je huis houdt en de planten water geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk op aroundtheglobe.nl Op deze site is heel veel informatie te vinden over dit onderwerp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga even langs de dokter en vraag of dat je inentingen nodig hebt sukses
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar hoef je niet voor langs de dokter, je kunt met even googelen ook wel vinden dat je voor Australie geen inentingen nodig hebt.
't wordt uiteraard anders als je een langere tussenstop in Azie gaat maken.