De richtlijnen zullen niet bij alle vliegmaatschappijen hetzelfde zijn, maar dit is wat ik bij de eerstvermelde op google vond:

Artikel 11 — Gedrag aan boord van vliegtuig
Als u, naar onze redelijke mening, zich aan boord van het vliegtuig zodanig gedraagt dat u het vliegtuig of enige persoon of eigendom aan boord in gevaar brengt, of de bemanning belemmert bij het uitvoeren van hun werk, of nalaat de aanbevelingen en instructies van de bemanning op te volgen met inbegrip van, maar niet beperkt tot, instructies met betrekking tot roken, alcohol- of drugsgebruik, of u zich gedraagt op een manier waarvan wij redelijkerwijs aannemen dat deze ongemak, overlast, schade of letsel veroorzaakt of kan veroorzaken bij de bemanning of andere passagiers, kunnen wij maatregelen treffen die wij redelijkerwijs noodzakelijk achten om een voortzetting van dergelijk gedrag te voorkomen, waarbij inbegrepen u in bedwang houden. U kunt op elk willekeurig punt uit het vliegtuig worden gezet en verder vervoer worden ontzegd, en u kunt worden vervolgd voor overtredingen die u aan boord van het vliegtuig hebt begaan.

Dus als jouw gedrag door dat onder invloed staan zodanig veranderd is dat jij gevaar aan boord kan betekenen, dan mag jij niet vliegen. Maar lig je alleen maar stil voor pampus en gebeurt er verder niets, dan zal een korte vlucht geen bezwaar zijn.

Toegevoegd na 14 uur:
En voor degenen die menen dat het onjuiste informatie is, heb ik het ook bij de KLM opgezocht. Daar staat het volgende:
Artikel XI: Gedrag aan boord van het luchtvaartuig.
3. Aan boord van het luchtvaartuig is het de passagier verboden zich onder dusdanige invloed te bevinden van alcohol of drugs of andere substanties, en/of gedrag te vertonen dat mogelijk ongemak, onbehagen, gevaar of dreigend gevaar voor één of meerdere personen, goederen, bezittingen of het luchtvaartuig met zich mee zou kunnen brengen, of zich zodanig te gedragen dat de andere passagiers daar redelijkerwijs bezwaar tegen zouden kunnen hebben.
6. Indien een passagier niet voldoet aan de bepalingen van dit artikel, kan vervoerder alle maatregelen nemen die hij redelijkerwijs noodzakelijk acht om voortgang van dat gedrag te voorkomen of te beëindigen. Tot die maatregelen kunnen behoren het opleggen van beperkingen in de bewegingsvrijheid en/of *het van boord verwijderen* van de passagier, weigering van verder vervoer van de passagier *vanaf elk willekeurig punt*, en het doen van aangifte bij de plaatselijke autoriteiten.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea, dit lijkt me niet juist, overdreven en niet klantvriendelijk van Ryan Air:
"U kunt op elk willekeurig punt uit het vliegtuig worden gezet"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat je dan wel een parachute mee krijgt. Of moet je daarvoor ook apart betalen?

Andere antwoorden (1)

Zolang je de medepassagiers en vliegtuig medewerkers maar niet stoort. Ook mag je natuurlijk geen drugs bij je hebben in de vliegtuig. Je mag ook de bus en de trein nemen als je stoned bent, maar let wel op je gedrag en houding tegenover anderen.