Geboekte vakantie inkorten: de eigenaar bij wie ik geboekt heeft weigerd: óf alle dagen betalen, óf annuleren en fluiten naar de aanbetaling. Kan dat?

Ik heb vorig jaar mei al geboekt voor deze zomer, maar nu blijkt dat ik niet de gehele periode kan blijven. Kan de eigenaar dit maken? Ik annuleer de reis niet, slechts inkorting.

Toegevoegd na 44 seconden:
excuus: bij wie ik geboekt HEB

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,
dat is namelijk het grote nadeel van heel vroeg boeken.
Nadeel voor jou, voordeel voor de reisverkoper.
Want dit komt vaak voor.

Antwoorden (5)

Dit ligt eraan wat er in je contract staat. Als dit erin staat dan kan dit inderdaad wel want je hebt al geboekt !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me wel redelijk. De eigenaar heeft waarschijnlijk zijn hele zomerplanning klaar, en nu zorg jij voor een gat in die planning dat hij waarschijnlijk niet kan vullen.
bamibal
12 jaar geleden
De accomodatie is voor jou gereserveerd en kon dus niet aan anderen verhuurd worden. Jammer dat je niet de hele periode kunt, maar ik zie niet waarom de verhuurder voor die schade op moet draaien.

Als je een geldige reden voor de verzekering hebt, kun je de niet genoten dagen bij de annuleringsverzekering claimen als je die hebt.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, je kunt voor 5% van je reiskosten een annuleringsverzekering nemen en dat had ik zeker gedaan als ik ruim een jaar vantevoren zou boeken. Niet gedaan is dus nu de gevolgen voor jezelf. Je kunt natuurlijk vragen of de verhuurder nog kan proberen de openstaande dagen vol te krijgen of je zoekt zelf een huurder via marktplaats ofzo.
Of annuleren en dan opnieuw boeken ( op een andere naam en korter)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar heb je het geboekt? Bij een particulier. Is deze aangesloten bij de ANVR? Als particulier hebben ze vaak geen voorwaarde. En anders lees de voorwaarde goed. Laat hij je die opsturen. Probeer met de eigenaar tot een goede oplossing te komen. Probeer zo vriendelijk mogelijk te blijven en ga in gesprek. Je bent er vroeg genoeg bij. Hij kan het altijd nog verhuren. Vraag bijvoorbeeld als hij het toch kan verhuren dat je dan geen geld betaald.
Of alleen de helft van de niet genoten dagen. Mocht dat niet lukken.
Vraag eventueel hulp aan je rechtsbijstand verzekering als je die hebt. Of bij andere juridische site zoals juridisch loket of advocaten.startpagina Zorg dat je dan de voorwaarde meestuurt. Heeft hij geen voorwaarde dan kun je er wel onderuit komen. Vaak gaan ze dan dreigen met incassobureau's maar zij weten ook dat ze het geld niet kunnen krijgen. En houdt het op. Mocht hij wel zijn aangesloten bij de ANVR. Kijk of je dan niet terecht kunt bij een geschillencommissie. Kost vaak wel 25 euro maar als je in het gelijk wordt gesteld krijg je die terug.