Vakantietips -> Welke streken zijn aan te raden in het zuiden van Duitsland?

Hallo, wij zijn 3 jonge gasten, zeer goeie vrienden (soulmates) en we zouden ergens in mei/juni het zuiden van Duitsland willen bezoeken.

Echter, we hebben weinig idee van welke streken we zouden kunnen bezoeken.

Zee en strand staat op 2de rij, cultuur, kunst, geschiedenis, de natuur en zon staat op 1ste rij :)

We willen graag warm gezellige stadjes, dorpjes, natuurgebieden bezoeken.

Wie kan ons zo een aantal tips geven hieromtrent?

Welke steden, dorpen en/of streken raden jullie ons zoal aan?

Een combinatie van zon zee strand en de rest zou ook ideaal zijn...

Alvast dank bij voorbaat! :)

Welgemeende groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zee en strand in Zuid Duitsland ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee, ik vraag maar eh... Dus er zijn geen stranden in het zuiden van Duitsland, oké weet ik nu ook weer :) Maar dat is niet hoofdzakelijk wat we zoeken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
See wel, maar geen zee nee! Voor strand moet je in Noord-Duitsland zijn.

Antwoorden (5)

Als het ook Oostenrijk mag zijn zou je naar Lofer moeten gaan, dit is een heel leuk dorpje met verschrikkelijk veel bergen, natuur. Je kan daar in de buurt ook door klammen heen lopen, een grot bezoeken (de diepste ter wereld) en nog veel meer. Ook de naast gelegen dorpjes en stadjes zijn een bezoek waard.
Je zit vlak bij Zell Am See, een leuke stad aan een groot meer waar je ook aan kleine strandjes kan liggen.
Er zijn nog meer meren in de buurt van Lofer.
Je zit vlak bij Salzburg, wat een hele mooie stad is, cultuur in overvloed.
Verder zit je vlak bij de grens van Duitsland. Je kan dus naar Bad Reichenhall, deze stad heeft ook een behoorlijke geschiedenis.
Je kan naar Rosenheim, ook een leuke stad. En het leukste is dat je ook nog naar Munchen kan, voor mij de mooiste stad van Duitsland.
Dit is nog lang niet alles. Je hebt nog veel meer mooie gebieden waar je vanaf daar heen kan, veel te veel om op te noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je gezellige kleine steden en dorpjes houd met veel natuur. raad ik je de moezelvallei aan. een bekende wijnstreek met een mooie kronkelende rivier er doorheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cochem!!! alles wat je zoekt is er... alleen de zee moet je bijstellen voor een rivier en wat andere meertjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als tip zou ik je het zwarte woud aanraden tot en met de Titisee

http://www.euroreizen.be/vakanties/zwartewoud/schwarzwald_zuid.htm

http://www.reisroutes.be/autoroutes/zwarte-woud-van-triberg-tot-titisee-106-5.aspx

http://prospektbestellung.toubiz.de/media/prospekt/file/Hochschwarzwald_Radfahren_&_Mountainbiken_2010.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de romantische strasse rijden is prachtig,daar kom je vanalles tegen.

http://www.stedentipsvoortrips.nl/duitsland/romantischestrasse.htm