Waarom zijn er zoveel "ladyboys" in Thailand?

Net terug uit Thailand en vroeg me af waarom er zoveel lady-boys in Thailand zijn, meer dan in welk land dan ook? of lijkt dit zo omdat ze zich niet verbergen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
13.9K

Antwoorden (5)

Ik denk vooral met acceptatie te maken heeft in dat land, en daarnaast is brein bij ladyboys minder angstiger om zo te kleden en leven. Of dit wetenschappelijk onderzocht is, weet ik niet. Maar opvallend is inderdaad alleen bij thailand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel, het betaald om vrouw te zijn in landen waar sexindustrie zo booming is, of moet ik banging gebruiken?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze verbergen ze inderdaad niet nee, dat valt wel te zien :)
Maar ik denk dat de voornaamste reden is dat homo's minder gerespecteerd worden dan ladyboys (want ladyboys 'vallen' vaak op mannen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een combinatie van acceptatie in land zelf en de grote vraag van voornamelijk de Farrangs = westerlingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katoeys, zoals ze daar worden genoemd zijn eigenlijk in het Boeddhisme een soort van derde sekse, een tussenvorm waar ze er meerdere van hebben in Thailand.

En het is gewoon in Thailand cultureel geaccepteerd, en wat geaccepteerd is zal je meer in het straatbeeld zien.
Je hebt man vrouw of Kathoey of iets daar tussen in.Het heeft veel te maken met de reincarnatie in het Boeddhisme.

"De rol van het boeddhisme, de voornaamste godsdienst in Thailand, is daarbij niet onaanzienlijk. Het idee van reïncarnatie, het opnieuw geboren worden, is een traditionele boeddhistische opvatting. Of iemand in het volgende leven als man of vrouw wordt geboren, is afhankelijk van zijn of haar karma. Door traditionele ogen gezien is het geboren worden als kathoey het gevolg van heteroseksueel overspel in een vorig leven. Nu is vreemd gaan een veel voorkomend, dus erg menselijk, verschijnsel. Vanuit deze redenatie loopt vrijwel iedereen gerede kans een keer als kathoey te worden geboren."