Autismevriendelijke campings in Nederland gezocht

Wij willen dit voorjaar en in de zomer, voor het eerst met caravan, naar een autismevriendelijke camping, liefst in Nederland,evt Belgie. Ons klassiek auti zoontje is 7 jaar en Dan hebben we nog een dochter van 5 jaar.
Liefst ver van het verkeer, veel ruimte en rust. En wat speelmogelijkheden, zoals trampo of speeltuintje. Zeker GEEN animatie, zoals op de meeste gewone campings. Dat is genoeg. Wie weet iets of kan ons verder helpen.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.1K

Antwoorden (5)

Groene campings lijken me erg geschikt voor jullie, of kamperen bij de boer. Zie linkjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij een "gewone" camping noemt, dat zijn die campings die wij ook altijd vermijden.

Maar in Nederland zijn hartstikke veel hele leuke boerderijcampings.

Daar moet je je niet op verkijken, op die naam, ook daar zijn er bij die heel druk zijn en met vanalles te doen.

Maar er zijn er ook veel die juist heel rustig zijn,
met helemaal niks te doen
of met een aardige boer die met de kinderen wat in de stal gaat werken of in een wagentje rijden.
De meeste hebben wel een speeltuintje.
Heel soms een klein zwembadje in de tuin van de boer, voor als het heel warm is.

http://www.boerderij-campings.nl/snelzoeken/

Er zijn in Nederland twee organisaties:
VeKaBo: daarvan kun je een boekje kopen met alle campings, bij ANWB en op meer plaatsen
http://www.vekabo.nl/
SVR: Daar schrijf je je in op de site en krijg je toegang tot alle adressen.
http://www.svr.nl/

Ook boerderijcampings van Nederlanders in het buitenland kunnen aangesloten zijn bij zo'n organisatie.

Toegevoegd na 9 minuten:
Voorbeeld: klein veld met 12 plaatsen en in het midden wat speeltuig, zodat je je kinderen altijd in de gaten kan houden. Schattige man, prachtig sanitair.
http://www.campingweibos.nl/

En deze is ook zoiets:
http://www.kamperen-bij-de-boer.com/minicamping-Dn-Geffenseberg.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou eens kunnen kijken of je bij Balans of de NVA iets kan vinden. Weet dat er in Overijssel een geschikte camping was, die was bekend bij Balans.
12 jaar geleden
Kamperen bij de boer is al genoemd en zeker een optie.
Andere nog niet genoemde optie zijn de natuur kampeerterreinen.

Prettige vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wel naar een camping zou gaan waar animatie is, dan hoef je daar toch niet aan mee te doen? Wij zijn regelmatig op campings geweest waar een animatieteam was. Maar onze kids hebben er nooit aan meegedaan en zelf zagen we daardoor ook helemaal niets van het animatieteam.
Als je via de site van de ANWB naar campings zoekt, zijn er veel campings waar aangegeven staat hoe groot je plek is. Dan hoef je niet zo dicht bij je buren te staan. Vaak kan je ook wel een plattegrond van de camping zien en kan je bij vooraf reserveren zelf een plek uitkiezen. Zo kan je zelf een rustig plekje uitkiezen.