Hoe heet Batavia nu?

Ik ben opzoek naar de naam van Batavia(op het eiland java) want die is veranderd alleen als ik het op google intik kloppen de antwoorden niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
5.2K
Amadea
12 jaar geleden
Hoe is het nou mogelijk dat iemand dat niet gegoogled krijgt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat Batavia niet meer Batavia heet
Amadea
12 jaar geleden
Het staat notabene in de eerste wikipedialink die je krijgt als je in Google Batavia opzoekt...

Antwoorden (3)

Dat heet nu Jakarta.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet inderdaad Jakarta nu, al vergelijk je de 2 foto's met elkaar in de bronnen, Bogor is hetzelfde gebleven, maar boven Bogor ligt op de oude foto Batavia, en op de Nieuwe Jakarta

Bron 1 is oud en Bron 2 is nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Batavia was de hoofdstad van Nederlands Indië.
Zowel de naam Batavia als Nederlands Indië werd gewijzigd naar Jakarta en Indonesië (nadat het land onafhankelijk van Nederland werd verklaard).