hoelang moet je paspoort nog geldig zijn voor tenerife na vertrek?

als ik op 11 april thuis kom vanuit tenerife en mijn paspoort is tot 23 april geldig, mag dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het over je paspoort of over je identiteitskaart?

Antwoorden (3)

Dat mag. Tenerife is onderdeel van de EU. Jij moet dus gewoon een geldig legitimatiebewijs hebben om daarheen te gaan.

Toegevoegd na 38 seconden:
)Tenerife = spanje = onderdeel EU regels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk, aangezien het pas 23/4 vervalt.
Ik wist trouwens niet dat je voor Tenerife een paspoort nodig had. Is dat Spanje niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij een Nederlands identiteitskaart hebt dan heb jij geen paspoort nodig om naar Tenerife te reizen.
In principe volstaat het dat jouw identiteitskaart nog geldig is voor de duur van jouw verblijf als... jij een heen en terug ticket hebt geboekt.
Indien je een one-way ticket boekt dan dient jouw identiteitskaart nog minimum 3 maand geldig te zijn vanaf de datum van vertrek.
Niet alle maatschappijen volgen hun eigen regels even strikt op doch ik zou me toch eerst bevragen bij de maatschappij waarbij je boekt om geen onverwachte en ongewenste weigering te krijgen aan de incheckbalie.
Ga er ook niet van uit dat je safe bent als je bij de bagage reeds ingecheckt bent want onlangs was ik getuige van een weigering van een gezin met kinderen bij de 2e controle net voor het instappen van het vliegtuig.
Die dame van dienst was wel allert en zag dat de identiteitskaarten niet aan de algemene voorwaarden van dat moment voldeden.

Zoiets kan je dus maar beter voorkomen door je 'braafjes' aan de regels van het v-lucht-spel te houden, toch?
Tenzij je van Airport-drama's houdt uiteraard ;-)

Vlieg ze maar zie ze maar beter niet vliegen zonder jou - hahaha