Waar is de dichstbijzijnde grote stuwdam?

Wie weet een grote stuwdam, binnen een dag per auto te bereiken? Liefts één waar je ook op mag, overheen kunt lopen dus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.1K

Het beste antwoord

De hoogste stuwdam van Duitsland ligt in de Harz (op +/- 500 km van Utrecht)

Lengte 415 meter, hoogte 106 meter,en ja je kan er overheen lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gileppestuwdam
Land: Belgie
Hoogte: 62 meter
Rivier: Gileppe
http://maps.google.com/maps?q=maps+Gileppestuwdam&um=1&ie=UTF-8&hl=en&sa=N&tab=wl

Eder Reservoir
Land: Duitsland
Hoogte: 22 meter
Rivier: Eder
http://en.wikipedia.org/wiki/Edersee_Dam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De stuwdam van de Warche, bij Robertville in België. Daar kan over de rijden (verkeer wordt geregeld met verkeerslichten) en ook lopen; het uitzicht is erg mooi. Er is een grote parkeerplaats met informatiebord. In een speciaal afgezet gedeelte kan er ook nog gezwommen worden, met een klein strandje met speeltoestellen voor kinderen en ook waterfietsenverhuur. De natuur is er erg mooi. Het is vlakbij Malmédy.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daar kan over de rijden = Daar kan je over rijden
Amadea
12 jaar geleden
De stuwdam bij Liefrange in Belgie is ook de moeite waard.
12 jaar geleden
Wij vinden de stuwdammen bij Verviers en die van het meer van Butgenbach elke keer de moeite om naar te kijken.
Ook in Vianden (Luxemburg) is een grote stuwdam met elektriciteitscentrale die je kan bezoeken.