hoelang is een toerist toegestaan in amsterdam te verblijven?

ik heb een vriend die in bosnie woont die wil graag naar nederland komen voor vakantie maar hoelang is het mogelijk voor een toerist te blijven in nederland?
want hij wil best lang blijven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (2)

Zo lang zijn visum loopt. Normaal is dat 3 maand voor Bosnië. Blijft hij langer dan is hij illegaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Bosnier is niet visumplichtig als hij een biometrisch paspoort heeft. (Zie noot * bij Bron)

Met een dergelijk paspoort kan hij naar Nederland komen en hij mag drie maanden in Nederland blijven.

Heeft hij geen biometrisch paspoort dan moet hij op de ambassade een toeristen visum aanvragen. Daarmee mag hij ook drie maanden blijven.
Maar het aanvragen van een visum kan lang duren en men kan allerlei moeilijke vragen stellen. Daarom kan hij beter zorgen dat hij een paspoort heeft dat aan de Nederlandse eisen voldoet.