is eritrea veilig genoeg om naar toe te gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je reist naar een land wat geen positief reisadvies heeft van het ministerie van buitenlandse zaken, houd er dan rekening mee dat verzekeringen soms geen dekking geven, dit staat in de beruchte kleine lettertjes.

Antwoorden (2)

Niet-essentiële reizen worden ontraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk zou ik een andere bestemming kiezen:

"Reisadvies Eritrea:
Niet-essentiële reizen worden ontraden.

Algemeen
Door de Eritrese autoriteiten zijn voor het gehele land reisbeperkingen opgelegd. Volgens de autoriteiten is deze maatregel genomen om de veiligheid van buitenlanders te garanderen. Voor reizen buiten Asmara is een reisvergunning verplicht, die wordt afgegeven door het Ministerie van Toerisme en/of Ministerie van Buitenlandse Zaken, en voor slechts een beperkt aantal bestemmingen. Reizen tussen Asmara, Keren en Massawa wordt doorgaans toegestaan, mits tijdig een aanvraag is ingediend.

Mobiele telefonie dekt niet het gehele land. Daarom, en vanwege de reisbeperkingen, kan de Nederlandse ambassade niet in alle gevallen consulaire bijstand kan verlenen. Verder zijn de mogelijkheden voor consulaire bijstand aan Nederlanders, die tevens de Eritrese nationaliteit bezitten, beperkt.

Aangezien in grote delen van Eritrea landmijnen liggen, wordt aangeraden alleen over verharde en veel gebruikte wegen te reizen.

Met het oog op slecht verlichte auto’s, rondlopend vee en de soms slechte staat van de (bochtige) wegen is het raadzaam om alleen overdag te rijden.

Het wordt afgeraden te reizen over wegen of langs routes die niet in de reisaanvraag zijn genoemd, waarvoor dus ook geen toestemming is gegeven."

http://www.minbuza.nl/reizen-en-landen/reisadviezen/e/eritrea.html