Hoeveel kost een rondreis door China, in me eentje?

Ik wil misschien volgend jaar helemaal alleen op vakantie en dan een rondreis door China maken met mijn backpack. Wil graag traditionele Chinese dorpjes bezoeken etc. Weet iemand wat mij dit ongeveer zal kosten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat je dat helemaal in je eentje wilt gaan doen?
Oke, dan heb je ten eerste een ticket van rond de €1000. (ze zijn er ook wel van €650, maar gemiddeld kost een ticket + visum rond de €1000)
Een hotel is vergeleken met Nederland spot goedkoop in China. Vaak betaal je zo rond de 300 Yuan per nacht, omgerekend zo'n €40. Maar dit kan natuurlijk ook weer oooveral verschillen. Binnenlandse vluchten zijn rond de €100. Afhankelijk van waar je helemaal naar toe wilt. Chinese dorpjes zijn vaak nog wat primitief. 's Ochtends naar de lokale markt om eten te kopen voor de hele dag. Water mag je niet uit de kraan drinken etc. Naar welke dorpjes/plaatsen wil je zoal gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houd je er rekening mee, dat er in China (bijna) geen andere talen dan de streekdialecten gesproken worden in de dorpjes, en dat je dus heel wat communicatieproblemen kunt verwachten?
Het lijkt me een enorm eenzaam avontuur.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het er primitief is, is geen probleem voor mij. Ik zou graag in dorpjes verblijven en dan bijvoorbeeld bij een chinees gastgezin blijven eten/slapen. Ben heel nieuwsgierig naar het leven daar. Heb het dan over die dorpjes met die rijstvelden etc.

Antwoorden (2)

Daar is nauwelijks een zinnig antwoord op te geven. Het is afhankelijk van de duur van de reis, waar je overal naartoe wil en wat je verder nog wil doen zoals bijvoorbeeld interessante plekken bezoeken. Bedenk, dat China een enorm groot land is, je kunt er alle kanten op.
Een vliegreis van de ene regio naar de andere is al niet heel goedkoop en als je dat meerdere malen doet wordt het alweer wat duurder.
Je kunt het beste naar een reisbureau gaan en je daar laten informeren over het e.e.a.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt.
www.lonelyplannet.com zal je veel tips en trucs kunnen geven en vragen.

1rmb = momenteel 0.12 eurocent

je vliegticket = tussen 600 en 1000 euro. afhankelijk hoeveel geluk.
visum = 70 of 100 euro in nederland.
visum in china = je kan je visum 2x 30 dagen verlengen voor 160 rmb.

hotel = idd 300 rmb per nacht.
hostel kosten kan verschillen tussen de 50 rmb en 120 rmb per nacht. misschien zelfs goedkoper als je geluk hebt.
hostelworld.com is een goede site om ze te vinden.

eten en drinken.
als je uit eten gaat ben je ong 50 rmb per keer kwijt.
(zeker hier in shanghai)

was een keer uit eten in de mogan mountains tijden de vakantie periode. koste me 60 rmb. terwijl het super lokaal dood dorpje was.

momenteel overleef ik het voor lunch en avond eten met 50 rmb per dag, in shanghai. de lokale dorpjes zal het wel ietsje goedkoper zijn.

treinreizen binnen china.
http://www.china-train-ticket.com/
tussen beijing en shanghai zitten prijsverschillen van 200 rmb voor een treinreis tot 2000 rmb. afhankelijk van hoe snel je wilt reizen, stoel en bed.

bussen zijn goedkoper voor kleine afstanden. maar alleen aan te raden als je 1) chinees spreekt 2) chinees kan lezen.
geeeeen engels namelijk.

vliegtickets = www.elong.net een goede. ook Ctrip is een goede site om dit uit te zoeken.
maar ik raad trein/ bus aan voor kleine afstanden aangezien je wilt rondreizen.

dan natuurlijk de touristische dingen. wat entree kost.
reken op zo 50 rmb aan entree kosten per gebied. sommige tuinen zijn goedkoper, andere watersteden zijn duurder.

loop zelf stage hier in china, leef redelijk goedkoop. maar ben voor een half jaar toch wel kleine 10.000 euro kwijt.
(dit is wel inc stagevergoeding, huur, studiefinianciering, en alles, kosten school voor dit jaar.)

denk dat je het ook voor 5.000 euro zou moeten redden, en dan leef je redelijk oke. voor een half jaar dan.