Wat is de precieze afstand (cm) tussen 2 gleuven van een langlaufloipe?

I.v.m. het maken van een aangepaste langlaufslede voor een rolstoeler ben ik op zoek naar deze afmetingen. De maat is nodig om de ski's op de juiste plaats te monteren aan de onderzijde van de slee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is er wel een vast gedefinieerde breedte?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een loipe-machine weet ik dat de loipes worden gemaakt. Niet alle loipes worden zelf gemaakt door mensen, dat is teveel werk :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blijft de vraag: is er een vaste breedte, of bedenkt elke bouwer zijn 'beste' afstand?
Als het knutseltechnisch mogelijk is: maak de afstand instelbaar.
(je vraag blijft in dat geval geldig - tussen welke afstanden varieren de spoorafstanden van loipes...)
google geeft zo snel geen uitsluitsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een vaste breedte, waarvan ik de maten graag wil weten. Op Google kan ik (met mij de rest van de groep) de afmetingen niet vinden, vandaar mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie mijn antwoord, maar ik geef geen garantie.

Antwoorden (1)

Volgens de bron (al ik de brochure goed begrijp) is de afstand variabel tussen 23 en 30 cm....
Veel bouwplezier (misschien is het aardig om de uiteindelijke constructietekening op internet te zetten?).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De fis geeft in de stapel regels geen uitsluitsel, al lees ik er misschien overheen:
http://www.fis-ski.com/uk/disciplines/cross-country-rules/cross-country-rules/rules.html