Waarom springt de hotelbranche niet in op het groeiende aantal singles in Nederland?

In Nederland zijn ca. 2,5 miljoen alleenstaanden (singles) en dit aantal groeit elk jaar. Vanwege de crisis gaat het slecht in de hotelwereld, er staan vaak kamers leeg. Waarom speelt de hotelbrache niet beter in op de groeiende single-markt met interessante aanbiedingen voor singles (in plaats van nu juist hele dure kamers)?
Ik zou best graag af en toe een leuke stad bezoeken en daar blijven overnachten, maar de hoge hotelkosten schrikken me af.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Het beste antwoord

Ik begrijp je vraag heel goed. Maar het heeft 2 kanten hoe meer kamers er bezet zijn, hoe meer er moet worden schoongemaakt, dit schoonmaken kost ook geld. Hebben ze erg veel kamers op dat moment in verhuur en dat kan niet door 1 persoon gedaan worden dan moet de 2e persoon komen.

Dus als er een kamer leegstaat en 1 persoon wil daar in dan zijn het dezelfde kosten voor 2 personen, want het beddengoed en de kamer moet schoon worden gemaakt. Zijn de kamers volgeboekt met 2 personen dan komt er meer geld binnen, dan als de kamers volgeboekt zijn met allemaal 1 persoon maar het werk blijft dan hetzelfde.

Dus kan terug te komen op jouw vraag waarom ze daar dan niet op inspringen het levert voor hun dan niets extra's op.

Misschien moet je dan niet de dure hotels gaan opzoeken maar vaak hebben ze in grote plaatsen ook wel een pension. Wat in verhouding vaak goedkoper is, dan een hotel maar hier kan je vaak dan weer eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een hotelkamer zal niet veel kleiner worden als je er een eenpersoonskamer van maakt. Hooguit kan je er een wat smaller bed in zetten, maar met een eenpersoonsbed kom je als hotel niet weg, dan kunnen mensen net zo goed naar een jeugdherberg gaan (en dat zullen ze dan ook doen ivm goedkoop). Dus zetten ze er een wat groter bed in, en zodoende is het een tweepersoonskamer die nauwelijks duurder is dan een eenpersoons.

In Nederland is het al relatief vaak zo dat hotelovernachtingen voor 1 persoon goedkoper zijn dan voor 2 personen, waar het in het buitenland gebruikelijker is om per kamer te rekenen.

Maar als je de hotelkosten te hoog vindt, dan zijn er altijd wel goedkopere alternatieven beschikbaar zoals een hostel, waar je vaak voor minder dan 20 euro al kan slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou een gat in de markt zijn als ze er singles hotels van maakten! Maar dan wel met twee persoonskamers! Verassing wie er bij je slaap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg : je ziet zelf een gat in de markt
doe er je voordeel mee