Zijn de schoolvakanties voor 2012 al bekend? Ik heb iets gehoord van een wetswijziging op dat gebied, maar ik snap niet helemaal wat dat betekent

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Op dit moment zijn de vakanties al bekent maar het schijnt dat ze de vakanties willen veranderen dit zal pas in 2012 bekent worden dus dan kan het nog wijzigen maar opzich zijn de vakanties al bekent dit kun je zo bij Google vinden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja volgens de site van de rijksoverheid zijn dit de schoolvakanties:

Vakantiedata schooljaar 2011-2012

po = primair onderwijs (voor het speciaal basisonderwijs gelden dezelfde data)
vo = voortgezet onderwijs (voor het speciaal voortgezet onderwijs gelden dezelfde data)

Kerstvakantie (po en vo)
Alle regio's
24 december 2011 t/m 8 januari 2012

Voorjaarsvakantie (po en vo)
Noord
25 februari t/m 4 maart 2012
Midden
18 februari t/m 26 februari 2012
Zuid
18 februari t/m 26 februari 2012

Meivakantie (po en vo)
Alle regio's
28 april t/m 6 mei 2012

Zomervakantie (po)
Noord
21 juli t/m 2 september 2012
Midden
7 juli t/m 19 augustus 2012
Zuid
30 juni t/m 12 augustus 2012

Zomervakantie (vo)
Noord
14 juli t/m 2 september 2012
Midden
7 juli t/m 26 augustus 2012
Zuid
30 juni t/m 19 augustus 2012

Vakantiedata schooljaar 2012-2013

po = primair onderwijs (voor het speciaal basisonderwijs gelden dezelfde data)
vo = voortgezet onderwijs (voor het speciaal voortgezet onderwijs gelden dezelfde data)

Herfstvakantie (po en vo)
Noord
20 oktober t/m 28 oktober 2012
Midden
13 oktober t/m 21 oktober 2012
Zuid
13 oktober t/m 21 oktober 2012

De nieuwe wetswijziging gaat waarschijnlijk per 2013 in.
De data ovb staan ook op deze site
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schoolvakanties zijn al jaren vooruit bekend. De wetswijziging gaat over de zomervakantie in het voortgezet onderwijs. die zou ipv 7 weken maar 6 weken worden omdat het aantal studieuren met 40 verhoogd zou gaan worden. Deze wet komt pas in 2012 in de 2e kamer en daarna pas in de 1e kamer aan bod. Ik verwacht niet dat er veel wijzigt de komende 3 a 4 jaar!

fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowel in de 2e kamer als in de senaat zitten veel limburgs,en die houden wel van n vrije dag/week dus idd er zal niet veel veranderen.