Ik wil 4 maanden in Duitsland gaan wonen en werken, is dit mogelijk?

Om mijn Duits te verbeteren wil ik een tijdje het land in om het lekker snel onder de knie te krijgen.

Ik heb een tante in Duitsland wonen die nog wel een leuke woonruimte voor me vrij heeft.

Maar hoe zit dit met een werkvergunning o.i.d. als ik in Duitsland in de horeca wil gaan werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Als inwoner van een mede-EU-land hoef je je geen zorgen te maken over een werkvergunning o.i.d.

Toegevoegd na 1 minuut:
De inwoners van de EU lidstaten hebben geen werkvergunning nodig om te mogen werken in Duitsland, mits zij een geldig paspoort of identiteitskaart hebben en voldoen aan de eisen die worden gesteld door de Duitse autoriteiten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Iedereen die langer dan 3 maanden in Duitsland wil verblijven, heeft een verblijfsvergunning nodig, met uitzondering van EU-burgers, die zijn alleen verplicht zich in te schrijven bij hun lokale Einwohnermeldeamt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tuurlijk kan dat een vriend gaat 2 jaar naar Duitsland dus 4 maanden kan dan zeker wel