Zijn de stopcontacten in Rusland hetzelfde als hier in Nederland?

Ik ga op reis en ik neem mee...
Dingen die moeten worden opgeladen! :-) Lukt dit zomaar in St. Petersburg??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.1K

Antwoorden (4)

Ja. In Rusland hebben ze dezelfde stopcontacten. (C/F in 2e bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je hoeft geen adapter mee te nemen.

http://www.adaptelec.com/index.php?main_page=document_general_info&products_id=187
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!
Ja, ook in Rusland gebruikt men vrijwel overal de bij ons bekende stopcontacten.
Voor een vrijwel compleet overzicht van alle stopcontacten en de landen waar ze voorkomen zie bijgaande link:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zoals je ook hierboven hebt kunnen lezen, hebben ze in Rusland dezelfde stopcontacten als in Nederland (dit geldt ook voor de Oekraïne, mocht je in de zomer naar de oranjecamping willen).

Voor eventuele toekomstige reizen heb ik hieronder een link naar een site waar per land is aangegeven welke spanning en welke stopcontacten ze hebben, is een handige site die ik voor elke vakantie wel even raadpleeg:

http://kropla.com/electric2.htm