hoe hard smelt de noordpool ?

Ik hoor dat het aan het smelten is , maar hoe komt het dat dit gebeurd ?

En hoe kunnen wij dat voorkomen ?

Wanneer is er geen noordpool meer ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K

Antwoorden (3)

Hoe het komt? Door de opwarming van de aarde.
Hoe we dit kunnen stoppen? Door de zon uit te schakelen.
Sommige mensen geloven echter dat wij het allemaal doen. Dit is, denk ik, ook deels waar, maar wij doen dit niet alleen.
Wanneer er geen noordpool meer is? De noordpool is de naam voor het noordelijke halfrond van onze aarde. Dus die zal blijven totdat onze aarde vergaat.
NASA verwacht dat rond het jaar 2100 de noordpool is gesmolten.

Toegevoegd na 7 uur:
Het ijs op de noordpool bedoel ik natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zon doet denk ik meer dan de mens.
+1
Als het warmer wordt op aarde, kunnen grote ijsbergen die van de ijskap van Groenland afbreken, zorgen voor het stopzetten van de Warme Golfstroom, waardoor het juist weer kouder gaat worden op de Noordpool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou waar kunnen zijn , het zou dan het smeltwater van die grote ijsbergen zijn die het dalen van het water uit de golfstroom verstoort. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt!
Over een paar jaar, pak hem beet 40 jaar is al het ijs weg in het noorden, de permafrost zal verdwijnen uit de grond...

Het komt omdat de temperatuur stijgt, ijs heeft een min nodig voor het getal om hard te blijven...

We kunnen dat niet voorkomen...

Er blijft wel een noordpool, want dat heeft niet met ijs te maken... Wel leuk bedacht dat er geen pool meer is als het ijs smelt...