Zijn cruise schepen heel erg slecht voor de natuur?

Omdat er zoveel eten en passagiers zijn op een cruise schip lijkt het mij dat er ook veel afval is...
Dus hoe slecht zijn cruise schepen eigenlijk voor de natuur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Het beste antwoord

Cruiseschepen (of liever gezegd : de mensen die cruisereizen organiseren!!) zijn zich méér bewust van de kwetsbaarheid van de zee, dan de meeste mensen die op zo'n boot stappen.
De brandstof en de machines zijn zo schoon en modern mogelijk, en over de bouw van een schip wordt lang en goed nagedacht : zo min mogelijk weerstand, en zo vaak mogelijk op de werf om de aangegroeide schelpen en algen te verwijderen, die meer weerstand veroorzaken.

Van het overgebleven eten en de organische afval van de passagiers wordt een eetbare 'brei' gemaakt, waar de in de zee levende dieren en organismen van kunnen eten : ze voegen dus eigenlijk wat tóé aan het feit, dat ze langsvaren.

Dus ik denk, dat een cruiseschip met zo'n 2000 of 4000 passagiers héél wat minder slecht is voor de natuur, dan dat al die mensen in auto's de wereld zouden gaan verkennen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar is die - voor ?? +!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
......autoverkoper???.....

Andere antwoorden (3)

Die mensen moeten ook eten als ze niet aan boord van het schip zijn. Dus wat dat betreft zijn cruiseschepen niet slecht voor het milieu. Ze gebruiken echter ook veel brandstof, dus milieuvriendelijk is het natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cruise schepen zijn gezien vanuit de natuur heel erg slecht, omdat er voor het rondvaren geen noodzaak is.
Het zelfde als voor het plezier rondvliegen in een vliegtuig.
Op een cruise schip, is er iedere dag heel veel eten over, dat dagelijks weggegooid wordt.
De hoeveelheid afval per dag is enorm.
Veel cruise schepen komen in voor de natuur kwetsbare tot zeer kwetsbare plekken.
Ook dat is natuurlijk slecht voor die zelfde natuur.
Er worden enorme hoeveelheden brandstof gebruikt om het schip te verwarmen en/ of te koelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het te vergelijken is met een groot hotel waar ongeveer evenveel gasten verblijven. Een cruiseschip mag niet zomaar dingen lozen in het water maar moet gewoon afval lossen bij de havens die ze aandoen.
Of ze het allemaal werkelijk doen weet ik niet, ik kan me zo voorstellen dat er altijd wel een aso is die eronder uit komt en dingen dumpt waar ze niet horen.
Wat wél zo is is dat een schip toch brandstof verbruikt om te varen en de afvalproducten komen dan meestal toch wel in de natuur terecht. (luchtvervuiling en watervervuiling)