Ik ga stage lopen in India wat moet echt niet vergeten mee te nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (11)

Paspoort en alle reispapieren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-Condooms
-Norrit tabletten
-Antibiotica tegen die gekke Indiërs die je soms plotseling bijten in je nek
-Poepzakken voor onderweg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poepzakken?
ronron1212
12 jaar geleden
Wat een onzin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gaan we racisme tonen?
ronron1212
12 jaar geleden
lijkt er wel op hij is daar nooit geweest en weet niet waar hij over praat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er lijk al meer dan 10 keer geweest en tis er echt leuk en als ge weet dat India 1 v/d vele oosterse landen is die technologisch een grote vooruitgang aan het boeken is, dan zou ik respect tonen!
meerdere manieren om geld op te nemen
paspoort
reispapieren
Verzekeringsbewijs
telefoonnummers van belangrijke personen (ouders, stagebegeleider)
Adres van de universiteit

Alle normale fysieke dingen die je hier kan kopen kan je in de grotere steden in India ook gewoon krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hele dosis relativisme, want je komt echt voor dingen te staan die je niet voor mogelijk hield.
Verder de intentie om ook het mooie te zien, en het besef dat je ze niet kunt veranderen.
Ik wet niet wat voor stage, maar het is allemaal heel anders dan hier.
(maar het eten is er wel heel lekker)
12 jaar geleden
anti zonnebrand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pennen of andere kleine cadeautjes voor de plaatselijke jeugd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. een zéér goede spray voor muggenbeten
2. muggenwerende middelen (of ge gaat volstaan me muggebeten!)
3. als je nu gaat zeker een dikke jas, muts, sjaal... (tis er echt wel koud in de winter)
4. Ga je rond februari: genoeg zomerspullen! (dan ga je geen jas meer nodig hebben!)
5. Een beetje kennis (kan altijd goed zijn om fraude te voorkomen)
6. Drink daar ofwel flessenwater (nooit leidingwater, tenzij gefilterd) ofwel neem je een een filter mee (bv. Brita Filter)
7. Je foto- en videocamera
8. genoeg MEDICIJNEN
9. vraag eventueel een injectie aan je huisarts
10. Je goeie humeur en respect voor plaatselijke bevolking!

Het meeste wat je kan krijgen in India? Diarree en buikkrampen.

Goeie reis!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het verstandig om anti malariatabletten mee te nemen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
malaria?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tis Kalaupapa nie!
j5m
12 jaar geleden
Kijk maar eens op de malariakaart van India.
Bijna overal in India komt malaria voor behalve in de Himalaya.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria-india/
Er staan uitgebreide paklijsten voor India op het net, dus doe daar je voordeel mee.
Wat ik zeker altijd bij me heb is een afritsbroek(dun), met zoveel mogelijk zakken, TEVA sandalen (niet mooi maar superpraktisch), dunne lange blouse, sarong of wikkelrok, zonnebril, pet/hoedje, enz.enz

Toegevoegd na 3 minuten:
de meeste toiletartikelen zijn er makkelijk verkrijgbaar. Vergeet een evt. medicijnenpaspoort niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet niet of je dit nog leest, maar bankpas + creditcard, voor het geval dat er 1tje gestolen wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Los van al het bovenstaande praktische, kan ik je het boek: Een wankel evenwicht aanbevelen om te lezen in India. Een prachtig boek wat zich afspeeld in de jaren 70 in India. Heb het dit jaar op Bali gelezen. Kan me voorstellen dat het in het land zelf nog meer indruk maakt.
Veel succes en geniet ook!!