Waar staan treinen snachts?

Waar staan de treinen snachts?

In een groot gebouw?

Als ze op rails staan kunnen ze het volspuiten met graffiti

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.3K

Antwoorden (4)

ze staan buiten en inderdaad er wordt weleens een trein flink volgespoten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op emplacementen bij stations (van die grote rangeerterreinen, net buiten het station). Ze staan buiten en worden 's nachts schoon gemaakt (van binnen) en kunnen ook door een "wasstraat"voor treinen gereden worden. Naar binnen gaan ze alleen voor onderhoud en reparatie in werkplaatsen, waar ze eventueel van de rails getild kunnen worden of waar men onder de trein kan komen in smeerkuilen. Graffiti spuiten wordt inderdaad vaak 's nachts gedaan, alhoewel de emplacementen vaak wel verlicht zijn en er mensen aan het werk zijn, maar die terreinen zijn vaak zo groot en er staan zo veel treinen dat het wel lukt om ongezien op het terrein te komen.

Toegevoegd na 4 uur:
Dat "onder de trein komen" moet je natuurlijk niet letterlijk nemen, of eigenlijk ook weer wel. Ik geloof dat ik niet zou slagen voor de inburgeringscursus :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Treinen staan 's nachts op rangeerterreinen dus buiten. De rangeerterreinen liggen dicht bij stations. Ja ze kunnen ze onderspuiten met graffitti.
12 jaar geleden
Treinen staan 's nachts op een treinstation. Als je overdag met de trein reist zie je ze vaak genoeg buiten staan. Er is ook een kans dat ze worden volgespoten met graffiti. Echter zijn er ook genoeg treinen (intercity's) die 's nachts rijden. Daarnaast laten ze deze "gestalde" treinen heus niet onbewaakt achter.