Waarop moet je letten als je op zakenreis gaat naar Schotland?

De dingen die ik al gevonden heb is bijvoorbeeld het klimaat, dat je een Schot geen Engelsman mag noemen en dat ze geen nee kunnen zeggen. Maar ik zou mijn verhaal wat uitgebreider willen maken. Weet iemand nog iets waar je op moet letten? Of wat belangkrijs is als je een zakenreis naar Schotland maakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (3)

Nooit je whisky met water aanlengen, dus nooit om water vragen bij je scotch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en een nóg ergere no-no : ijs in je whiskey!!!
Handenschudden
In tegenstelling tot de rest van Europa, waarbij het hand schudden dag in dag uit gebeurd, zelfs met dezelfde mensen, gebeurd dit in Engeland veel minder vaak.

Privacy
Vermijdt publiekelijk staren en stel geen al te persoonlijke vragen. Privacy is van grote waarde voor de Britten en wordt alom gerespecteerd.

De cueing-traditie
Een (wacht) rij is heilig in Engeland. Voordringen, of niet netjes aansluiten is een grote schande.
Twee vingers
Het opsteken van 2 vingers (middelvinger en wijsvinger), met palm richting jezelf betekent hetzelfde als de middelvinger bij ons. Wees dus voorzichtig met het aangeven van het getal 2!

Roltrapmores
Op de roltrappen van de metro sta u altijd rechts. Links wordt ten alle tijden vrij gehouden voor mensen die door willen lopen op de roltrap.

Nationaliteiten
Pas op dat u Schotten, Welshmen of Ieren niet onder Engelse nationaliteit schaart, zij kunnen beledigd zijn wanneer u dit wel doet.

Geen fleurige stropdas
Laat uw gestreepte stropdas thuis. Een gestreepte das vertegenwoordigd in Engeland meeste een specifieke particuliere school en u wilt zich natuurlijk niet als lid van deze school presenteren wanneer u dit niet geweest bent.

Veel plezier in Schotland en probeer een dag extra erbij te nemen. Vanuit steden kun je een dagexcursie naar de hooglanden nemen. Zeker de moeite waard.

Een geweldig land!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noem een Schot nooit een Scotchman, want dan zou je suggereren, dat hij een drinker is.
Schotten zijn vriendelijke, maar wat terughoudende mensen. Echter, als ze je wat beter leren kennen, worden ze steeds aardiger.
Mocht je bij een van hen thuis worden uitgenodigd zeg dan niets over de inrichting, want die is over het algemeen (in onze ogen) nogal sober. Geen gordijnen, geen planten, geen schilderijen.
Of het bij iedereen zo is weet ik natuurlijk niet, maar dit is wat ikzelf heb ervaren. Er hing alleen een kalender aan de muur. De enige kamer, die leuk was ingericht, was de master bedroom (daar mocht ik komen om hun föhn te gebruiken, omdat mijn eigen föhn vanwege ander voltage niet werkte in het hotel).
Wat ik bij een eerder antwoord heb gelezen over handen schudden is mij niet bekend. Dat heb ik nooit zo ervaren. Iedere Schot met wie ik te maken krijg, geef ik een hand en dat vinden ze heel normaal.