Ik heb een 12 jaar oude Mozambique sijsje zonder ringetje, mag ik hem meenemen naar the UK als ik ga emigreren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Ritsuka
12 jaar geleden
Sijsje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vogel
Ritsuka
12 jaar geleden
Ah, duidelijk

Antwoorden (1)

Aangezien je buiten de EU gaat reizen, zijn hier speciale regels voor. Via Via vond ik een site waar dit beschreven staat (Zie link).

Er zijn erg veel eisen die hier bij komen kijken o.a. de onderstaande:

- Export certificaat ("Current Exporting Country Veterinary Health Certification")

- Import vergunning ("USDA Import Permit")

- Dier moet direct naar de quarantaine-poort en geen tussenstops ("Port of Entry Arrival Directly to the Quarantine Port; that is no other stops in the U.S. permitted before the quarantine port.")

- 30 dagen Import Quarantaine in USDA Animal Import Center ("30-day Import Quarantine in USDA Animal Import Center")
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Bartmill, ik ga naar the UK niet US. bedankt zover voor de links. Als je nog meer links weet want ik woon nl. in Spanje en ga verhuizen naar Londen met vogels, konijnen en een schildpad die waarschijnlijk het land niet in mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdorie, even terugkijken in mijn geschiedenis. US stond er ook bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt twee keuzes:
-Door een dierenarts afgegeven gezondheidsverklaring meenemen en hopen dat dit goed is.
-De ambassade contacteren. Succes Violà: Voor het niet-commercieel verkeer van deze dieren zijn geen algemeen geldende EU-eisen vastgesteld. In veel gevallen is een door de dierenarts afgegeven gezondheidsverklaring voldoende, maar soms moet u rekening houden met specifieke eisen per diersoort. Voor de juiste informatie kan het beste contact worden gezocht met de ambassade van het land van bestemming. http://www.licg.nl/x0/praktisch/reizen-en-vakantie/invoereisen-per-land-europa.html