Flesjes water. Ook moet je vloeistoffen zoals lenzenvloeistof in zo'n speciaal zakje doen die je dicht kunt drukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een heleboel niet, maar de belangrijkste zijn:

drugs,
wapens,
zaken die als wapen gebruikt kunnen worden zoals schroevendraaiers, scheermessen etc,
uiteraard ook grondstoffen voor explosieven
een aambeeld (en alle andere dingen die zwaarder zijn dan het maximaal toegestane gewicht van die luchtvaartmaatschappij

e.v.a.

de regels van schiphol omtrent handbagage vind je via de link, daar staat nog meer omschreven van wat er allemaal wel en vooral niet mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bommen, granaten, pistolen, geweren, messen, vuurwerk, en nog wat andere dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterke drank (24-70% alcohol): niet meer dan 5 liter per persoon;
• Eén haarkrultang op gas: mag alleen wanneer de haarkrultang beveiligd
is met een veiligheidskap. Reservegaspatronen zijn niet toegestaan;
• Eén kwikthermometer in een stevige verpakking;
• Eén doosje lucifers of één sigarettenaansteker per persoon. Deze mag
u alleen bij u dragen en niet in uw ruim- of handbagage stoppen.
• Batterijen voor consumentenelektronica. Denk hierbij aan horloges,
rekenmachines, mobiele telefoons, laptopcomputers en camcorders.
Reservebatterijen mogen alleen in de handbagage worden
meegenomen. Verpak uw reservebatterijen zodanig dat er geen
kortsluiting kan ontstaan.

Ook verschillende groottes aan zakjes mogen niet mee, en verschillende vloeistoffen mogen niet mee. Lees de bron voor de directe regels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol... Wie heeft in vredesnaam in het vliegtuig een haarkrultang nodig???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ze:)
Een katana mag helaas niet in de handbagage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook afhankelijk van vertrekpunt en bestemming:

- vloeistoffen en gels die meer inhoud hebben dan 100ML
- schaar, paraplu

•Vloeibare artikelen die taxfree zijn gekocht op een luchthaven buiten de Europese Unie worden op Amsterdam Airport Schiphol in beslag genomen. Zelfs als deze verzegeld zijn. Dit geldt ook voor aankopen die u aan boord van een niet-Europese luchtvaartmaatschappij heeft gedaan.
•Verzegelde vloeibare artikelen vanuit de Verenigde Staten, Canada en Maleisië mogen via Amsterdam Airport Schiphol meegenomen worden op de volgende vlucht. Dit geldt niet wanneer u doorvliegt naar de Verenigde Staten of wanneer u met Delta Airlines vliegt naar Mumbai.
•Vliegt u vanuit Schiphol en stapt u over in de Verenigde Staten of Canada*? Dan wordt u geadviseerd om taxfree gekochte vloeistoffen, gels of spuitbussen na de douanecontrole in uw ingecheckte bagage te vervoeren.

*Uitzonderingen voor een aantal Canadese luchthavens: als u vanaf Schiphol vliegt via Montreal (Pearson Int. & Trudeau Int.) dan kunt u taxfree gekochte vloeistoffen meenemen op de volgende vlucht.

Vliegt u vanuit Schiphol en stapt u over in Australië?
Dan mag u geen vloeistoffen, gels of spuitbussen in uw handbagage meenemen die u buiten Australië heeft gekocht.

Artikelen die op de lijst verboden goederen hand bagage
http://www.schiphol.nl/web/file?uuid=0a4f1ea2-b102-4f29-8d41-58e0311df1b6&owner=ff403b84-362f-4b5f-b04e-dd65dd356421

Bij twijfel bellen
Twijfelt u of u bepaalde goederen mag meenemen, dan kunt u bellen met: 0900 01 41, EUR 0.40 p.m. Bij twijfel over chemische/ontvlambare stoffen belt u met de Inspectie Verkeer en Waterstaat. Dit kan tijdens kantooruren op nummer +31(0)88 489 00 00