Hoe veilig zijn hostels? (op het gebied van criminaliteit)

Omdat ik deze zomervakantie door Europa wil gaan backpacken overweeg ik om in hostels te gaan slapen. Zo kan ik mijn budget uitgeven aan de écht leuke dingen en niet alleen aan mijn slaapplaats.
Ik ben alleen een beetje huiverig voor het idee om mijn spullen neer te zetten op een kamer met voor mij onbekende mensen... Hebben jullie tips voor het veilig opbergen van je spullen om te voorkomen dat er gestolen wordt? En zijn Europese hostels over het algemeen veilig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.9K

Het beste antwoord

In de praktijk valt het inderdaad wel erg mee met de criminaliteit. Het zijn namelijk allemaal mensen net als jij die net zo bang zijn dat er wat kan gebeuren als jijzelf.
Alhoewel je natuurlijk altijd pech kan hebben. En verder moet je natuurlijk niet het lot uitdagen door waardevolle spullen open en bloot onbeheerd achter te laten of aan iedereen te laten zien wat je allemaal bij je hebt en waar je dat bewaart. Overigens wordt er in de praktijk juist het meest gestolen in dure grote en onpersoonlijke hotels.
Daar zitten immers de mensen met het meeste geld en weet niemand of je iets in die kamer of gang te zoeken hebt.

Ik heb zelf trouwens ook best wel enige ervaring met hostels en heel vaak kun je ook voor een geringe meerprijs een kamer voor jezelf of met zijn tweeen huren en hoef je niet met een vreemde op de kamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In de meeste hostels heb je " lockers" die je kunt huren en waar je je rugzak in kwijt kan. Over het algemeen zijn de bezoekers allemaal mensen zoals jij, dus geen rede om je ongerust te maken.

Happy Travels!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gaat backpacken moet je niet bang zijn.

Je neemt ALTIJD je waardevolle spullen OVERAL mee naar toe.

Mocht je tas met kleren eens gestolen worden, dan raak je niet in paniek. Een onderbroek en een tandenborstel is overal te koop.

Kijk hier voor meningen over heel veel hostels.
http://www.dutch.hostelworld.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zorgvuldig ben je zelf met je spullen, Diefstal kun je nergens helemaal uitsluiten. Wel zorgen voor veilige tasjes die je op je lichaam draagt. Zorgen voor een kopie van al je belangrijke papieren en sla dat op in hotmail of een andere mail die je overal kunt openen. Als je dan papieren kwijtraakt kun je makkelijker nieuwe krijgen omdat je de nummers hebt.
En je gezonde verstand gebruiken, geen dure dingen mee. Jezelf niet bang maken voor dingen die misschien niet eens gebeuren, ter plekke de situatie bekijken
12 jaar geleden
Ik ben het ook eens met al deze antwoorden. Je laat geen geld en paspoorten achter, tenzij je een prive kamer hebt. Ik hoor nooit iets over criminaliteit in de jeugdherbergen, behalve mischien somes wat kleine diefstal. Meeste mensen vinden het wel gezellig en je ontmoet altijd aardige mensen van je eigen leeeftijd.