Iemand ervaring met het bezoeken van Bali tijdens de regenperiode? (Dec. tot Maart)

Regent het echt pijpenstelen de hele dag of valt het mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
12.9K

Het beste antwoord

als ik me goed herinner was ik ooit op bali toen het regenseizoen begon

Precies op die dag zijn we overvallen door een stortbui zoals ik nog NOOIT had meegemaakt. We waren nat toen tot op ons ondergoed.

Toen hebben we nog gegrapt, mooi is dat als het nu de komende weken zo blijft (we waren er nl op de fiets dus dan moet je geen 24 uur per dag regen hebben)

Maar daarna viel het reuze mee

Er was meestal 1 stortbui per dag, op een vaste tijd, ik weet niet meer precies hoe laat, ik dacht ergens in de loop van de middag, duurde niet al te lang dus als je zorgde dat je dan even beschut zat was er niks aan de hand

Zie ook deze link, daar staat dat ook in

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik was er trouwens niet in december maar in november, dan is inderdaad het begin van de regentijd maar in januari en februari schijnt het het meest te regenen, daar heb ik geen ervaring mee

Het weer (link 2)
De regentijd op Bali is vanaf november tot en met april. In de maanden januari en februari valt de meeste regen. Gedurende de regentijd regent het in de meeste gevallen slechts 1 tot 2 uur zeer heftig en is het de rest van de dag gewoon weer zonnig. De luchtvochtigheid is wel hoger. De temperatuur op Bali ligt het gehele jaar door tussen de 28º en 30º Celsius. In de maanden juni tot en met augustus is het ietsje koeler.
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wij kwamen een keer op Bali de eerste dag dat het weer mooi weer was. Een stel Noren dat daar de donkere Noorse winter ontvluchtte zei toen tegen ons, de afgelopen regenperiode was verschrikkelijk. Alles was somber, geen zon etc.
Ook ben ik er een keer geweest toen er nog een paar dagen regen was en gedurende die buien kan je gewoon niks doen en aangezien je maar beperkte tijd op Bali hebt, is dat dus weggegooid geld.
Houd overigens ook rekening met Nyepi dat in 2012 op 23 maart valt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me wel bijzonder om mee te maken die dag. +
Als het dan regent, regent het meer dan pijpenstelen. Dat is dan maar 1 a 2 uur en daarna kan het goed weer zonnig zijn. Het ligt er ook aan waar je bent. In het noord oosten is regent het heel erg veel, hoorde we van een chauffeur die daar woont. Wat een ander (groter) nadeel is, is dat het dan behoorlijk vochtig is. (vochtiger) dan in het droog seizoen. Dat is voor mij de reden om dan niet te gaan. Als je niet nat wordt van de regen is het wel van het vocht en dat is niet lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee jaar geleden waren we daar in februari. We waren in Sanur. Het weer was prima, wel wat warm en vochtig. Als we een excursie gingen maken en we door de bergen moesten, regende het daar steeds, maar niet of nauwelijks in Sanur/Kuta