Ik denk het wel. Je moet natuurlijk niet ´s avonds in je eentje bepaalde (achter)buurten bezoeken.

Zolang je echter alert blijft, en een beetje in de drukkere plekken blijft, lijkt het mij prima te doen.

http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1313774

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.flyertalk.com/forum/europe/1049684-safe-travel-alone-prague-young-female-asian.html

Deze vraag is dus vaker gesteld aan mensen (zie links) die in praag wonen, en ze zeggen allemaal dat het vrij veilig is in Praag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Overdag zijn beide steden veilig. In de avond/ nacht kan je je als je je onzeker voelt met taxi's laten vervoeren. Deze zijn in Praag en Budapest zeer betaalbaar.

Toegevoegd na 4 minuten:
Gezien je leeftijd ga ik je aanraden om in een hostel te gaan zitten. De perfecte plek om met andere jongeren contact te maken. En dan als groep uit te gaan. Is veel veiliger dan alleen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was in beide steden alleen in de jaren 70 en ik heb me nooit angstig gevoeld. Ik was een oaar jaar geleden in Budapest en het voelde nog steeds goed aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja prima te doen; en zoals in iedere grotere stad: even opletten. mooie steden.