waar in chendu kunnen we het beste pandas bekijken?

we willen in chengdu pandas bekijken maar waar kunnen we dat het beste doen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

In Chengdu is hét Chinese panda-fokcentrum gevestigd. Hier wordt geprobeerd panda's te fokken om zo het uitsterven van deze soort tegen te gaan. Het centrum is voor het publiek toegankelijk.

Niet ver van de stad ligt het reservaat Fengtongzhai Giant Panda Reserve en het natuurreservaat Wolong, een gebied met bamboebossen waar de laatste wilde panda's leven.
Veel Chengdunezen bevinden zich op vrije dagen graag in een van de vele parken van de stad.

Hier niet, want daar zijn ze niet:

www.chengdu.nu/

Hier ook niet: Chengdu B.V.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan dit ook al vanuit Nederland regelen.
In de stad Chengdu zullen er ook genoeg bureaus zijn die dit aan zullen bieden.

EXCURSIE NAAR PANDA RESERVAAT & LESHAN BIJ CHENGDU

In deze volle dagexcursie bezoek je de èchte hoogtepunten van de omgeving van Chengdu. Zo bezoek je allereerst het beroemde Panda Breeding Centre aan de rand van Chengdu. Om de ergste drukte voor te zijn en de panda’s actief te zien, word je al vroeg opgehaald in het hotel. Na een paar uur genieten van de spelende panda’s, vertrek je per privé auto met chauffeur naar het dorpje Leshan waar één van de grootste boeddha beelden ter wereld staat. Hier kun je een boottocht maken naar de grote Boeddha die is uitgehakt in de rode rotsen. Het beeld is meer dan 70 meter hoog en je kunt het zowel van de wal bekijken, als vanuit de boot tijdens een tochtje over de rivier.

Prijs: € 69,- p.p.
Reiscode: CNG042
Duur van de tour: circa 10,5 uur – Aanvang: 07.00 Einde: 18.30
Vertrek vanuit: Chengdu

Er is ook nog een excursie naar alleen dit Panda reservaat te boeken.

Deze excursie (en nog veel meer) vind je op:
http://www.outsight.nl/bestemming/china/informatie/410.aspx

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk wel uit. Ik heb een jaar of 15 geleden ook vanuit Hongkong een reisje naar China geboekt, waar we panda's zouden zien. De panda's beliefden het echter niet uit hun "huisje" te komen, zodat we slechts heel in de verte iets beige met zwart zagen bewegen. Die panda's die je op de TV ziet zijn volgens mij bijgefotoshopt.